Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Je zadel wordt daar niet beter van.
Echter maar een enkele keer en niet veel. Feit is dat veel zadels scheef trekken na het verbreden, het zadel is immers niet op die bredere boom gebouwd. Een gehele nieuwe boom erin zetten wordt ook wel eens gedaan, zo voorkom je een zwakkere/scheve boom, en behoud je garantie. Echter is het nog duurder, en ook hier; de boom kan niet heel veel breder zijn dan normaal.
Kies ervoor het zadel met mooi wol te laten vullen, kost je wat, maar paard heeft er veel meer plezier van.
Daar ligt zo te horen het probleem, en juist daardoor komt de voorkant hoger te liggen, waardoor je meer ruimte krijgt
Op zich vind ik Bates wel goede zadels leveren hoor.
JulienSVU schreef:Echt pure onzin!!
Bij alle zadels kan de boom worden verbreed!
Hangt er natuurlijk wel vanaf of het meer dan 3cm. is... dan zou ik inderdaad eens kijken voor een ander maat zadel omdat anders de zitting ook anders wordt.
Vuyatela schreef:Volgens die man was het bij elke kieffer absoluut ONMOGELIJK!!
Stalgenoot van mij had een Kieffer exclusiv vz zadel dat ook niet goed pastte ( te smalle boom) , zij hebben dan de dag nadien een wintec gekocht, en achteraf bleek dat bij de Kieffer in kwestie de boom wel verwisseld zou kunnen worden maar dat had de zadelmaker niet vermeld!? Volgens hem omdat de kans dan bestaat dat de boom zou breken als je hem gaat verbreden.
Hoe weet je dat je een verwisselbare boom hebt? Ik vermoed dus niet dat ik dat zal hebben.