Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

vorame schreef:Dat je er dan net zo goed een fietsenketting in kunt hangen.
Met zoiets gaat iemand toch niet rijden hoop ik?

soeboenoe schreef:Nou,
Het schijnt dus een zachtaardig bit te zijn met een rustige ruiterhand, maar een pittig bit met een strenge hand..
En het schijnt ook dat door de bolletjes het paard meer met het bit gaan doen i.p.v. vastpakken.
Ik moet zeggen (ik rij er mee ter correctie) mijn paard loopt er super op. Ze ontspant echt.
vorame schreef:xTralala schreef:Er zitten toch geen rollen aan? Het lijkt meer een dubbel, dubbel gebroken bit
Klopt, maar hoe moet je die bollen dan uitleggen?

soeboenoe schreef:Nou, ik rij dus ook met een dubbelgebroken bitje.
en alleen als mijn paard te erg wordt, rijdt ik weer een paar dagen met dat bitje.
Maar als mijn paard dus ontspannen loopt op mijn dubbelgebroken voelt dat hetzelfde aan als met het Waterford bit.
Het lijkt me toch sterk dat die rollen continu over de tong heen en weer bewegen en dat het een martelwerktuig is, want zoals xTralala al zegt is het meer een dubbeldubbel geroken bit...
(En mijn instructrice heeft me op dit bit gewezen voor mijn paard en ik neem aan dat zij er toch wel verstand van heeft)

soeboenoe schreef:Wat vinden jullie van rijden met een waterford bit?