Bitloos

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xMaud

Bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 14:46

hey bokkers,

Als op KNHS wedstrijden bitloos word toegestaan wil ik graag bitloos wedstrijd gaan rijden.
maar mijn pony heeft nog nooit bitloos gelopen,dus ik weet echt helemaal niet hoe ze gaat reageren.
ik ben best wel bang dat ze gaat rennen of als ze gras ziet haar hoofd omlaag doet en ik haar hoofd niet meer van de grond krijg.
hoe moet ik tewerk gaan om haar bitloos te (nou ik noem het maar) ''beleren''?
zijn er ook bokkers die hier ervaring mee hebben,mijn pony is 4 jaar met bit gereden.

Groeten Vappie_melo

laura1986

Re: Bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:18

Hier zijn al veel topics over, die je met de zoekfunctie kunt vinden ;)

Het makkelijkste is als je wat bitloze hoofdstellen kunt proberen met je pony (in een bak ofzo is voor je eigen zekerheid denk ik wel fijn). Niet elke pony reageert hetzelfde op verschillende soorten bitloze hoofdstellen omdat de werking net iets anders is.
Misschien kun je wel iets lenen van iemand die je kent, of je wordt lid van bitloos.nl dan kun je ook hoofstellen lenen. ALs je bang bent dat dat te duur wordt kun je een goedkoop touwhalstertje aanschaffen (zijn er vanaf 10 euro ofzo) of het een keer met een gewoon halster proberen (maar dat werkt wat minder goed).

Succes!

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 14:41

laura1986 schreef:
Hier zijn al veel topics over, die je met de zoekfunctie kunt vinden ;)

Het makkelijkste is als je wat bitloze hoofdstellen kunt proberen met je pony (in een bak ofzo is voor je eigen zekerheid denk ik wel fijn). Niet elke pony reageert hetzelfde op verschillende soorten bitloze hoofdstellen omdat de werking net iets anders is.
Misschien kun je wel iets lenen van iemand die je kent, of je wordt lid van bitloos.nl dan kun je ook hoofstellen lenen. ALs je bang bent dat dat te duur wordt kun je een goedkoop touwhalstertje aanschaffen (zijn er vanaf 10 euro ofzo) of het een keer met een gewoon halster proberen (maar dat werkt wat minder goed).

Succes!

oke,ik heb een touwhalster met zo'n special touw,
ik heb al iemand gevonden die mij wil helpen met bitloos ;)