We hebben nu ongeveer de koop rond van een nieuw paard (van mijn instructrice, bekende voor ons), en krijgen er geen zadel bij (mocht ik die er wel bij krijgen dan ging die naar de inruil).
Zadels zijn dingen waar je wel even bij moet nadenken vind ik.
Iedereen zegt iets anders, wat de een fantastisch vindt, vind de ander dikke sh!t..
Waar ik nu opeens veel dingen over lees zijn WOW-zadels.
Klinkt erg goed, maar jeminee, dat is een modaal salaris van 2 maanden.
En dat is waar het probleem een beetje ligt.
Op mijn pony (moeilijke rug, ingezakt, verbaasde me dat deze goed lag (door meerdere mensen gecontroleerd, ervaren mensen)) heb ik een Rossner Amerika gehad, was er op zich tevreden over en de pony leek dat ook te zijn.
We gaan er van uit dat de Rossner niet past op mijn nieuwe paard, dan kan ik hopelijk van jullie alvast wat tips krijgen waar ik naar moet zoeken.
Zadels die ik persoonlijk heel erg fijn vindt zijn Fryso zadels, de Fryso Legacy is een zadel die ik wel zie zitten.. Maar het budget houdt nogal tegen.
Wat zijn nou echt goede zadels die ook betaalbaar zijn?
Ik heb me laten vertellen dat het met name om de vulling gaat, bij een B-merk zadel als Rossner is die dus beduidend minder?
Mijn eisen voor het zadel: uiteraard perfecte ligging op mijn paard, dressuur, zwart, diepe zit en als het even kan ook een mooie à la Hulsebos uiterlijk
.Om nog even terug te komen op de vulling, stel ik koop een B-merk zadel als een Rossner en ik laat er een andere vulling inzetten, is dat te doen?
Wij hebben Tweespan er bij gehad als zadelmaker en opvuller voor het Rossner zadel van mijn pony, voor zover wij een deskundig oog hebben (
) lag hij goed.Maar toch zijn er dan nu weer slechte verhalen.. Iemand ook een idee van een goede andere zadelmaker in het Noorden (zuid-Grunn, noord-Drenthe)?
Bedankt voor het lezen!
Edit: [HAR] AB zadels van Arno Brandt, iemand ervaring ? Iemand ervaring?

. Hij is hier op stal ook al geweest, hij is erg gek van Stübben.

Tweedehands is dus ook een hele goede optie!
. Tja ik heb helaas geen mogelijkheid tot Wow zadel en nog wel het budget tot klassieke zadels dus zolang het past is het goed.