1--Alle 2 de gespen op de gelijke hoogte: dus bijvoorbeeld alle 2 de gespen op gaatje 4. 2--De voorste gesp 1 gaatje hoger dan de anders: bijvoorbeeld de voorste gesp op gaatje 5, en de achterste gesp op gaatje 4.
Ík hoor verschillende verhalen, bij mij neopreen singel is het fijner op de voorste gesp 1 gaat hoger de doen dan de andere, anders is de voorste zo los, maar als ik soms een leren gebruik, kunnen ze gewoon gelijk. Graag jullie mening...
Bij mij was het juist de voorste 1 gaatje korter dan de achterste. Had de zadelmaker gezegd, zo drukt het zadel aan de voorkant minder op de rug ofzo.. Dus aan alletwee de kanten de voorste 1 gaatje korter dan de achterste.
ik heb ze altijd op gelijke lengte (ook als ze een dikke buik heeft) Heb ik ze niet gelijk gaat de lossere steeds rammelen en vind dat geluid irritant. En het kan gewoon gelijk, dus doe ik het ook.
bij mij zijn ze eigelijk altijd gelijk, en als ze ongelijk zijn doe ik ze na twee rondjes stappen wel weer gelijk maar volgens mij maakt het niet echt veel uit
Bij mijn zadel zitten de gaatjes niet op gelijke hoogte, het scheelt zegt maat een half gaatje. Zo zitten ze wel op dezelfde gaatjes, maar niet op dezelfde hoogte.
ik doe eerst ze zo los mogelijk (wel allebij gelijk) dan ga ik naar de andere kant en doe ik die in het juiste gaatje dan ga ik weer terug naar de andere kant om hem door te trekken.
Ik heb ze ook altijd beide gelijk. Anders heb ik inderdaad ook dat vervelende geluidje van de lossere. En hoezo losser doen als het strakker beter zit;)
ik doe ze meestal ook op gelijke hoogte maar soms dan krijg ik de achterste niet gelijk dus hangt die een gaatje losser
elmiran
Geplaatst: 15-07-09 00:35
Ik had een dressuurzadel met een ingebouwde voorsingel. De voorste moest ik 1 tot 2 gaten losser doen dan de achterste singelstoot omdat een voorsingel er voor dient om het zadel op zijn plaats te houden. Trek je de voorste even strak aan dan kantelt het zadel ietsjes naar voren waardoor het na een tijd teveel naar voren gaat kiepen.
Bij m'n springzadel zitten ze bijde op gelijke hoogte. Soms komt het voor dat de voorste 1 gaatje strakker zit, maar zodra ik opstijg kan ik ze weer gelijk doen omdat m'n paard haar buik erg uitzet met opzadellen.