hallo mijn zadel kraakt ontzettend ik gebruik een keer in de week zwart ledervet van allrounds goods heb nu ook leather cleaner en conditioner van B&E gebruikt maar he gaat ee dag goed en daarna kraakt mijn zadel weer weten jullie er iets om tegen te doen? want ik heb ook geen zin om elke dag mijn zadel schoon te maken!
Mijn zadel kraakt ook, en als ik het invet kraakt het nog harder. Das gewoon het soort leer wat je hebt denk ik. Ik heb er mee leren leven, hoor het al niet meer.
Zou het zadel toch even langs de zadelmaker brengen, een oud zadel van mij heeft ook een tijdje gekraakt en daarvan bleek toch de boom gebroken te zijn. Ik ging er ook vanuit dat dit het niet kon zijn omdat je duidelijk leer hoort, maar het was dus wel zo..!
gelukkig ben ik niet de enige die dat dacht... hihi. ik moest echt lachen toen ik de titel zag.
sorry ts...
xxberdienxx
Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-09 14:22
hij kraakt eigenlijk alleen bij de singel en bij de stijgbeugels ik vind het gewoon zwaar irritant dat mijn zadel kraakt en ik heb geen tijd genoeg om hem elke dag intevetten
ruiterder
Geplaatst: 15-07-09 15:04
een keer goed invetten met rapide leder dressing en elke dag bijhouden is misschien ff wennen om dat elke dag te doen maar het is gewoon onderhoud voor je spul.. blijft mooi je hoeft voor concours niet extra te poetsen en gaat t langer mee!
Mijn zadel kraakt ook.. Heel vervelend. Maar misschien moet ik hem dan ook maar vaker invetten.. En als je er op gaat letten wordt het heel irritant, maar als je dan weer druk aan het werk bent hoor je het inderdaad niet meer..
Zou het aan de kwaliteit leer kunnen liggen? Of dat het bijvoorbeeld nieuw is?