Gisteren in een winkel advies gevraagd en hij kwam uit op een "gewoon" zadel, namelijk een JC dressuurzadel of Wintec (pro) omdat deze het kortst waren en de rest al meteen een stuk(je) langer. Uiteraard moet dit gepast worden om het weten, zo ver ben ik ook nog wel

Eerder werd mij al een Massimo (trail) aangeraden, wat mij ook wat lijkt. Echter zit ik daar een beetje met het probleem dat ze enkel (ver) in Nederland zitten en ik in België woon. Nu heb ik al contact gehad en ze willen best tot hier komen, maar dat kost natuurlijk allemaal leuk wat geld, terwijl je uiteindelijk misschien nog niks hebt ..
Dus daarom dat ik eerder neig om naar een "lokaal" zadel te gaan, niet alleen met het oog op passen wat geld kost (dat heb ik er echt wel voor over om iets goeds te vinden), maar ook naar de toekomst toe. Als er eens wat met het zadel is, of ik heb problemen/vragen (waarvoor mensen eventueel moeten langskomen) of .... dan lijkt het mij toch wel handig dat er iemand wat in de buurt zit die je kan helpen

Wie van jullie heeft ervaring met volgende zadels? Waar zou voor jullie de voorkeur liggen tussen deze 3?
Ik ga eerst nog eens naar een andere winkel om te zien wat zij zeggen .. en misschien nog een 3e, en misschien nog een 4e en ...
Maar voorlopig gaat het dus tussen deze zadels