Bijpassend hoofdstel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cisss

Bijpassend hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 22:28

Hallo,

Pfff.. Wel leuk en aardig allemaal, zo'n bruin springzadel, maar ik wil wel graag áls ik voor bruin ga, alles in dezelfde kleur. Nu heb ik dus een springzadel gekocht, wat eigenlijk stom toeval is. Was niet echt opzoek naar een bepaalt kleurtje maar meer naar de juiste "eisen". Nu is mijn vraag dus, iemand enig idee wat voor kleur hoofdstel hierbij past (naam)? Of weet iemand een site die misschien een hoofdstel verkoopt in een beetje dezelfde kleur heeft?

Het is denk ik te donker voor cognac en te licht weer voor roodbruin. Het zit er een beetje tussenin.Hier een foto van mijn zadel.
Afbeelding

Alvast bedankt, :D
Ciska

Alane

Re: Bijpassend hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:18

meenemen naar de ruitersportzaak en passende beugelriemen kopen, dan kun je die weer meenemen om een hoofdtel te scoren..
het vervelende is dat de merken onderling de naamgeviong van de kleuren laten afwijken..
je moet alleen niet vergeten dat er nog een stuk paard tussen zit.. en dus het hoofdstel wel net iets anders mag zijn, ik vind daarom beugelriemen qua kleur net iets belangrijker dan de het hoofdstel.
daarnaast heeft bruin de nare eigenschap te verkleuren als je het onderhoudt.....

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 09:28

Alane schreef:
meenemen naar de ruitersportzaak en passende beugelriemen kopen, dan kun je die weer meenemen om een hoofdtel te scoren..
het vervelende is dat de merken onderling de naamgeviong van de kleuren laten afwijken..
je moet alleen niet vergeten dat er nog een stuk paard tussen zit.. en dus het hoofdstel wel net iets anders mag zijn, ik vind daarom beugelriemen qua kleur net iets belangrijker dan de het hoofdstel.
daarnaast heeft bruin de nare eigenschap te verkleuren als je het onderhoudt.....

Ik heb in de ruitersportzaak net nieuwe beugelriemen gekocht met (bijna) precies dezelfde kleur. :) Dus ik weet zo ongeveer wel wat voor kleur mijn hoofdstel moet zijn, maar nog nergens dezelfde gevonden. Inderdaad, dan moet je bijvoorbeeld een hele set van Stübben nemen of zo, dan heb je alles hetzelfde. Maar mijn zadel komt uit Duitsland, Stübben frabriek, met de naam Daslo. Nou daar heb ik zelf nog nooit iets van gehoord of gezien...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:00

Ik zit met hetzelfde dillema. Ik was in de veronderstelling dat mijn zadel zwart/havanna is, maar ik had gisteren een havana hoofdstel van global in mijn handen en het leek wel of ze bordeauxrood en bruin door elkaar hadden gegooid. Nou ja, ik denk er nog even over.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:13

welk merk beugelriemen heb je gekocht en welke kleurnaam?
Wij hebben nl ook bruin, en verschillende merken hoofdstellen/voortuigen die er precies bijpassen....
mischien dat je dan een idee hebt bij je keuze van merk?

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 10:37

Alane schreef:
welk merk beugelriemen heb je gekocht en welke kleurnaam?
Wij hebben nl ook bruin, en verschillende merken hoofdstellen/voortuigen die er precies bijpassen....
mischien dat je dan een idee hebt bij je keuze van merk?

Heb even het kaartje opgezocht van de beugelriemen. Merk is Knight Rider en kleur is Oak. :)

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 10:41

Deze had ik ook nog gezien, maar ik wil het liefst mexicaans. Maar zou deze erbij passen? Er staat Oxblood.

Afbeelding

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:34

het nadeel van bruin kan zijn dat het donkerder wordt narmate je het langer in gebruik hebt...
En foto's geven zo'n vertekend beeld qua kleur. Zal eens kijken of ik merken kan vinden die qua kleur bij je zadel passen.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:47

Oxblood is veel te rood Ciss, echt redwood - knalrood.

Als je het mij vraagt is dit gewoon tobacco van Stubben, daar vind je wel een passend Stubben hoofdstel bij :j

Afbeelding

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:49

Afbeelding
Ik vind deze er toch ook wel redelijk op lijken, dit is een hoofdstel van HH. (Je hebt van dit hoofdstel model Gold line en Silver Line, ze staan oa. op de site van libella.nl!)

Edit: Het hoofdstel wat Leinearthur hieronder noemt, de 2e is hetzelfde als die bij mij op de foto.
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 12-07-09 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:54

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 18:55

Bubsj schreef:
Oxblood is veel te rood Ciss, echt redwood - knalrood.

Als je het mij vraagt is dit gewoon tobacco van Stubben, daar vind je wel een passend Stubben hoofdstel bij :j

http://www.calevo.com/calevo/images/items/1010221g.jpg

Ik vind Stubben te duur op dit moment. Later zou dat wel eens kunnen, maar nu even niet. :j Maar deze Stubben is veel te cognackleurig toch?

Pistasche schreef:
http://94.100.114.52/445800001-44585000 ... _ETH6.jpeg
Ik vind deze er toch ook wel redelijk op lijken, dit is een hoofdstel van HH. (Je hebt van dit hoofdstel model Gold line en Silver Line, ze staan oa. op de site van libella.nl!)

Edit: Het hoofdstel wat Leinearthur hieronder noemt, de 2e is hetzelfde als die bij mij op de foto.

Die had ik ook gezien, vind ik ook erg mooi. Ik hou deze zeker in optie!

Leinearthur schreef:
http://www.horseshophorsepower.nl/produ ... cts_id=461

deze is leverbaar in zwart, Donderbruin, en lichtbruin

http://www.horseshophorsepower.nl/produ ... cts_id=533
leverbaar in zwart en bruin

http://www.horseshophorsepower.nl/produ ... cts_id=446
leverbaar in Hazelnoot kleur

hoop dat er wat tussen zit

Eerste zit er denk ik net tussenin, tweede is inderdaad die HH en derde is te rood denk ik. Maar die HH doe ik misschien wel. Alleen wil ik het liefst mexicaans. :P
Laatst bijgewerkt door Tanja op 17-07-09 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit quote verwijderd.

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:31

Er zit natuurlijk wel een stuk paard tussen het zadel en het hoofdstel, dus als de kleur een klein beetje afwijkt, zie je het niet zo erg ;)
maarja ik hoop dat je toch vind wat je zoekt :D

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:49

Denk dat Dobert of zelfs Harry's Horse wel een bijpassende kleur heeft?

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:50

Lijkt me ook wel een kleur voor BR trouwens! :j

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 18:13

Suzannen: Inderdaad, dus hoeft niet helemaal te matchen.
Lydiia: Tsja, ik vind Dobert te duur. :j

Ik denk dat ik voor deze ga. Kan hem altijd wat donkerder maken met schoenpoets/ledervet. :j
Afbeelding

WandaJacco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:29

Goede keus! :j

Veel plezier d'r mee!

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 16:31

WandaJacco schreef:
Goede keus! :j

Veel plezier d'r mee!

Oké, bedankt. Dan zal ik hem bestellen! :)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:35

Wauw die is wel heel erg mooi :D
Die past er zo te zien wel heel goed bij!

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 13:24

Pistasche schreef:
Wauw die is wel heel erg mooi :D
Die past er zo te zien wel heel goed bij!

Ja, vind je? Ik hoop het. Heb hem al besteld (maar duurt 1-10 dagen voordat ik hem binnen heb), en dan zie ik het wel even. Want er staat bij kleur wel Cognac.. Maar als ie heel licht is, maak ik hem wel wat donkerder door hem in te vetten. :j