Bordeaux onderlegd, oplichten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Bordeaux onderlegd, oplichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 21:30

Ik heb een bordeaux onderlegd hoofdstelletje, maar het bordeaux is behoorlijk donker en als je van ver af kijkt is het net gewoon zwart. Is dit nog op te lichten? Met rode schoensmeer ofzo?
Anders blijft ie zoals ie is natuurlijk, maar het zou zo leuk zijn om het kleurverschil weer wat groter te maken (staat zo leuk op mn donkere koffievosje). Het zwart kan ik dat donkerder maken met zwarte schoensmeer of moet ik dan echt gaan olien? Ook dat maakt het kleurverschil weer wat duidelijker natuurlijk.. Maar hoe zorg je er dan weer voor dat het zwart weer zwart wordt en het rode niet ook mee donkerder kleurt?

esmespitfire

Re: Bordeaux onderlegd, oplichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:09

ik zou zeggen olie je hoofdstel wat in dit geval zwart met bordeaux is niet met zwart leder olie ik zou voor blanc gaan omdat je de kleur van het hoofdstel nog houd. ik heb wel van meerdere gehoord dat schoensmeer helpt. ik heb het zelf alleen nog nooit uitgeprobeerd.

diesels

Re: Bordeaux onderlegd, oplichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:19

zelf vet ik bij hoofdstellen die gekleurd onderlegd zijn eerst de kleur in met een kleurloos goedje, dat wrijf ik nog niet uit. Dan doe ik het zwart met zwarte olie, maak dat af en vervolgens wrijf ik het kleurloze uit. Gaat prima zo en beschermt je kleurtje!

Om het bordeaux op te lichten zou ik geen manieren weten. Misschien eens langs een zadelmaker of schoenmaker en vragen of zij het kunnen verven voor je?