maar we heb nog geen hoofdstel en zadel
hoofdstel is niet zo erg dat kan je verstellen maar hoe weten we welke maat zadel ze moet hebben?
alvast bedankt
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
NOUKERD schreef:Dat moet een zadelmaker beslissen.
Laat die eventjes komen, dan kan de zadelmaker dat allemaal goed opmeten en ervoor zorgen dat je paard een goed passend zadel krijgt.
Vind je dat trouwens niet een beetje te jong, drie jaar?
Ik begrijp dat je topic daar niet over gaat,
maar ik ben erg nieuwsgierig.
Trouwens. In een ander topic heb je vandaag nog gezegd dat je Haflinger 2,3 jaar oud is.
TessxSchatje schreef:B_ettine schreef:ik heb wel genoeg ervaring ik ben al bezig met paarden sinds ik 5 ben en al die tijd ben ik altijd met paarden bezig xd
Dat wil nog niet zeggen dat je genoeg ervaring hebt...
LovesHerPony schreef:Ik zal eerst maar eens kijken of je het geld wel hebt voor een zadel en hoofdstel. Voor een degelijk hoofdstel ben je toch al €30,- kwijt en een nieuw goed zadel toch ook wel €1500,- heb je dat geld niet begin er dan aub niet aan. Daarnaast moet je er ook aandenken dat een haflinger nog uit gaat breden waardoor het zadel nog vernieuwt moeten worden. Daarnaast moet je inderdaad een vakkundige zadelmaker zoeken en dit is niet de plaatselijke instructrice die zegt dat het zadel best goed ligt dit is een man die vakkundig ernaar moet kijken er zijn immers dingen die je zelf niet ziet. Daarnaast brengt een paard beleren veel verandwoording mee, wat doe je als je paard je ineens gaat aanvallen? Daarbij is als jullie een arm breken wat dan? Er zou minimaal zeer goede begeleiding bij moeten zijn van een instructrice (met verandwoordelijkheidsgevoel).
VinAx schreef:Ja de mijne is een stuk groter, 1.70m. Die heeft ne 17" of 17.5"..
Moet er altijd wel gaan achter staan heb ik gehoord, en chekken of er nog licht door komt.
Was echt geen zicht, ben 1.58m, stond te springen als een aap om te kunnen kijken..