Zoek een goed bedrijf voor zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Zoek een goed bedrijf voor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 04:49

Hallo,

Ik moet nodig een nieuw zadel voor mijn paard. HEb nu een wintec pro erop liggen maar deze is te klein voor mijn paard volgens mij en ik zit er zelf ook voor geen meter in.
Nu ben ik aan het kijken en krijg steeds meer twijfels. De een zegt dit ander dat.

Nu hoor ik dat Chebelle ruitersport netjes zadels aanmeet. : probleem, keuze is "beperkt" of valt dit mee.
Van de Heimolen hoor ik weinig goeds meer nu dhr hopmans is overleden. maar keuze is ruim.
DAn heb je de Kroo nog.
Superhorse heb je. Die zitten dan ook bij MSFC aangesloten. Maar ook niet heel veel keuze.

Heb zelf op een prestige zadel gezten. maar superhorse en chebelle hebben dit merk niet dus om te vergelijken is dit lastig.

Tja dan heb je nog WOW. Zou ik erg graag willen. Maar het budget..........

En verder: een echt aangemeten zadel ben je ook verplicht om dit te nemen wat ik hoor. Zoals bijv wow, hulzebos enz. Tja stel dat het niet goed ligt zit je er ook nog aan vast. ??

TIPS aub

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 05:50

je kan ook de massimo van Green Distance proberen, je kan daar ook eentje halen op basis van een rent-a-saddle contract. meer vind je erover op de site. op basis van een maandbedrag "huur" je een zadel en nadat de termijnen zijn verlopen is het zadel van jou. ik vind dit vooral een ideale oplossing bij jonge paarden die nog groeien en in de bespiering komen. want mocht het zadel dan niet passen word het vervangen door een andere zadel. anders pb mij maar even als je meer wilt weten.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:53

Hoi,

Ik heb een MSFC zadel bij happyhorseadvies.nl besteld. Het zit heel lekker en ligt enorm goed op mijn paard. Word helemaal op maat gemaakt en je kan alles kiezen, kleur leer, soort leer etc. Ik was €1750 kwijt inc aanmeten, voorrijkosten, leenzadel en nacontrole.
Het is echt een super service en goede kennis van zaken. Ik heb een Frank Baines type Elegance.

Mri

Re: Zoek een goed bedrijf voor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:58

Voordeel van WOW is dat die wel aangemeten is op jou (en je paard) maar dat die vaak nog gemakkelijk pas te maken is op een ander paard. Daardoor makkelijker te verkopen en ook behoorlijk waarde vast.

Ik zweer bij wow, wil niet anders meer.
Grote voordeel vind ik de (uitgebreidde) aanpasbaarheid. Bij verandering in bespiering kan het zadel vrijwel altijd zodanig aangepast worden dat het weer perfect past!

Iriscope

Re: Zoek een goed bedrijf voor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:00

Ik kan me niet voorstellen dat een goede zadelmaker een zadel aanmeet dat niet past en dat je het dan vervolgens verplicht bent om te kopen!
Als een zadelmaker ziet dat een zadel niet passend te krijgen is dan neem ik aan dat hij dat meld.

Ik zou voor een WOW gaan, je moet wel even sparen maar dan heb je ook wat. Zelf ben ik ook aan het sparen. Na alle verhalen die ik heb gelezen, alle positieve ervaringen ermee, zou ik niks anders willen. IMO is WOW het beste voor je paard, en ( zolang ik dat kan betalen ) wil ik het beste voor mijn paard.