Van degene die mijn zadel aangemeten heeft, moet ik 2 vingers aanhouden, 3 kan nog, als het er meer worden moet ze opnieuw langskomen omdat de boom dan te smal word..
Mijn zadelmaker heeft mij altijd gezegd dat je er 2 tot 3 vingers tussen moet kunnen doen als je erop zit. Het ligt wel aan de dikte van de vingers, bij die van mij zijn het er bijna 3 en van een volwassen man vaak maar 2. Kunnen er minder dan 2 vingers tussen drukt het zadel op de schoft en zakt het te ver naar voren waardoor het gaat klapperen op de rug.
Ibelia14
Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-09 12:12
En 2 vingers boven elkaar denk ik dan? Hoever moeten je vingers dan in de boom? En is dit dan met of zonder dekje? Want een dekje vult natuurlijk ook flink op...
boven elkaar en zover mogelijk naar achteren. zonder dekje. Zorg wel dat je zadel op de juiste plaats ligt, de meesten leggen een zadel nl. te ver naar voren. De boompunten dienen ruim voldoende achter het schouderblad te liggen. Bij een dressuurzadel vallen dan automatisch de zweetbladen ook achter het schouderblad.