Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Joolien schreef:Mizora schreef:Je mag gewoon met kneveltrens starten hoor, er mogen alleen geen knevelriempjes aan zitten (dus knevels aan het bakstuk vast). Ik zou tijdelijk insmeren met vaseline en anders met zinkzalf.
Toch geen dressuurwedstrijden??
felicity schreef:Hebben jullie misschien een idee hoe het komt en wat ik nog zou kunnen proberen?
felicity schreef:@Bandida Jij zegt dus dat het drukplekken zijn. Het bit hangt gewoon goed in der mond niet te hoog of te laag en het is de goede maat. Hoe krijgt ze dan drukplekken als het bit goed hangt?
felicity schreef:@Bandida Ik kan wel tegen kritiek zeker als ik mijn paard daarbij geholpen is. Maar ze heeft het dus ook als ik met een licht contact teugeltje rij. Zou dat dan al te veel druk zijn?
@_maaike_D Ik ga eens kijken of ik van iemand een kustof bitje kan lenen. Kijken of het dan weg is. Aan de binnenkant van haar lippen zijn het ronde plekjes.
@ Arash dat vraag ik mij dus ook af. Ik heb een combineerde neusriem. Die ik niet strak aansnoer. En net dat balletje op de knevel komt tussen de neusriem. Maar de neusriem kan niet hoger en het bit niet lager. Ga van de week dus maar proberen zonder neusriem.