Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

ma_rie_tje schreef:mits buget toereikend is zou ik echt voor een WoW gaan.
Je hebt een jong paard wat zeker nog zal groeien. Ook bespiering zal flink veranderen.
Met een WoW heb je eengeweldige aanpasbaarheid waardoor je een zadel voor het leven hebt.
Als je paard (flink) veranderd in bespiering, afvalt door ziekte oid kan het zadel gemakkelijk aangepast worden waardoor je toch weer een correct passend zadel hebt.
Ik heb een WoW en wil echt niet anders meer...
dr zit wel 1 (flink) nadeel aan... mijn billen zijn echt verwend nu... op een ander zadel zit ik dus echt NIET lekker meer
Ik zweer bij WoW. Heb zelf mijn zadel gekocht bij Arie Boer, geweldige vent die echt weet wat hij doet.
femmefatale1 schreef:Ook ik adviseer een wow..
Een WOW is helemaal naar smaak en goed passend voor ruiter en paard te maken, en als je paard groeit (wat hij zeker nog zal doen!) is het wel fijn dat je met een kleine aanpassing weer verder kan zonder dat je op zoek moet naar een nieuw zadel..
Het kost wel wat, maar dit zadel is wel voor langere tijd![]()
Bovendien heb je met dit zadel veel meer gevoel, en je paard kan vrijer bewegen omdat de lucht in de kussens kan verplaatsen. Je krijgt dus niet zomaar drukplekken.
Ook je eigen achterwerk zal verwend worden door een heerlijke zachte zit![]()
En merk je dat het niet helemaal lekker meer ligt, bel je Arie Boer op, en dan past hij em ter plaatse aan..
Ik kan het je echt aanraden...
lauret schreef:femmefatale1 schreef:Ook ik adviseer een wow..
Een WOW is helemaal naar smaak en goed passend voor ruiter en paard te maken, en als je paard groeit (wat hij zeker nog zal doen!) is het wel fijn dat je met een kleine aanpassing weer verder kan zonder dat je op zoek moet naar een nieuw zadel..
Het kost wel wat, maar dit zadel is wel voor langere tijd![]()
Bovendien heb je met dit zadel veel meer gevoel, en je paard kan vrijer bewegen omdat de lucht in de kussens kan verplaatsen. Je krijgt dus niet zomaar drukplekken.
Ook je eigen achterwerk zal verwend worden door een heerlijke zachte zit![]()
En merk je dat het niet helemaal lekker meer ligt, bel je Arie Boer op, en dan past hij em ter plaatse aan..
Ik kan het je echt aanraden...
Bedankt voor je reactie. Maar wat jij zegt over de luchtkussens, dat is toch ook zo bij een msfc zadel?
femmefatale1 schreef:De wow heeft flair (flair = wow= lucht) kussens eronder.. en daar hebben ze patent op.. niemand anders mag die dus namaken... Wel lees ik op de site van msfc dat ze de zadels wel met flair kunnen leveren..
Maar dan nog is een wow veel makkelijker aan te passen als je paard groeit...
maarja na die 8 weken heb je dan ook wat
. Bovenstaande geeft dus aan hoe ongelooflijk veelzijdig een Wowzadel is.Romeo2007 schreef:Ik heb een MSFC zadel van happyhorseadvies.nl deze is ook met flair leverbaar. Ben er erg blij mee en ligt super op mijn paard.
Word helemaal aangemeten en kan daarna nog eventueel aangepast worden. Was totaal €1750 kwijt met aanmeten, leenzadel en nacontrole. Super service!
Ik heb zelf geen WOW gekozen om de looks van het zadel, de prijs en omdat mijn paard 9 is en niet meer zo dusdanig van bouw gaat veranderen dat een zadel niet meer pas te maken is.
) en een ander zadel moeten kopen.ma_rie_tje schreef:Romeo2007 schreef:Ik heb een MSFC zadel van happyhorseadvies.nl deze is ook met flair leverbaar. Ben er erg blij mee en ligt super op mijn paard.
Word helemaal aangemeten en kan daarna nog eventueel aangepast worden. Was totaal €1750 kwijt met aanmeten, leenzadel en nacontrole. Super service!
Ik heb zelf geen WOW gekozen om de looks van het zadel, de prijs en omdat mijn paard 9 is en niet meer zo dusdanig van bouw gaat veranderen dat een zadel niet meer pas te maken is.
Hier ben ik het niet mee eens Romeo2007
Er zijn genoeg paarden die met slechts een paar maanden een wow op hun rug al een grotere headplate nodig hebben ivm verbeterde bespiering op de rug en dus een grotere boommaat nodig hebben.
Met een conventioneel zadel zou je dan dus al een probleem hebben (of juist niet, want dan komt die bespiering er niet omdat er geen ruimte voor is) en een ander zadel moeten kopen.
En dan heb ik het niet alleen over jonge paarden, maar ook paarden (ruim) boven de 10
Romeo2007 schreef:I\
. Mijn 10 jarig paard is dusdanig gegroeit door zijn wow dat ie al 1 boommaat is gegroeit en onderweg is naar zijn 2e boommaat. Met een gewoon zadel had ik nu alweer een nieuw zadel moeten kopen, bij m'n wow gaat er een nieuwe headplate in en voila!
Daarom heb ik voor wow gekozen. IK heb geen problemen gehad met 10tallen zadels gepast te hebben maar ik had nu een KN die lag 4 maanden geleden nog goed nu niet meer. Ik had geen zin om een zadel te kopen wat minimaal aangepast kon worden en het na maanden niet meer zou passen.

Flair zou ik sowieso nemen, vrijwel iedereen die er mee rijd (uitzonderingen zijn er altijd) vind het een verbetering. Ik ben er zelf ook weg van. 
) en ben er ontzettend blij mee. Hopelijk de komende 20 jaar geen nieuw zadel