Ik heb net mijn rondgenaaide hoofdstel binnen. Maar ik wil er een nieuwe frontriem op, deze vind ik namelijk nogal saai. Maar klopt het dat je eerst de frontriem moet slopen voordat je er wat anders op kan zetten, want het deel heeft gedeelde lusjes. En in dat kleine lusje kan toch toch nooit een gesp doorheen? Hoe kan je dan ooit zonder het hoodstel te slopen er een andere frontriem opzetten. En als je dan een nieuwe frontriem erop zet, kan je toch nooit die gesp door dat kleine deel krijgen? Hopelijk begrijpt iemand hier wat ik bedoel en kan me helpen haha!
Ik heb zelf de HB turijn en daar heb ik de frontriem er van af gesloopt maar er zijn mensen waar het gelukt zonder te slopen eraf te halen, ik heb er verschillende frontriemen al op gehad zonder problemen.
Met een "gewone" frontriem
met dubbel kopstuk van bokker WonderWanita
gewoon goed vetten en riempje voor riempje eruit halen je moet het niet te gelijk willen doen
maar hoe heb je dan die gespen door die kleine lus van de frontriem gekregen? Want bij mij past dit met geen mogelijkheid er door heen en geweld durf ik ook niet te gebruiken!
En de gespen van de JPS zijn echt te breed om er door heen te komen. Ik zou dus voor een frontriem moeten gaan die maar een lus heeft inplaats van een gedeelde.
Die hoofdstellen heeft zij laten maken Zij heeft het bedrijf The Horse Shop Ik heb m ook maar nog niet gebruikt, paard word eerst beleerd. Dus ook nog niet aangezeten
Oke bedankt! Ik zal haar eens een berichtje sturen of ze meer weet @meliiSsatjje: Ik zal je ook even laten weten als ik reactie heb!
Thirza
Geplaatst: 08-07-09 11:52
je kan frontriemen kopen met gedeeld kopstuk met passantje (zoals wonderwanita en ukie op bokt) dan doe je eerst de grote gespen erdoor, dan het passantje en dan de keelriem.
@Thirza: dat is echt ideaal! Heel erg bedankt! @Mellanii: okee ben benieuwd!
Mellanii
Geplaatst: 08-07-09 12:00
Thirza schreef:
je kan frontriemen kopen met gedeeld kopstuk met passantje (zoals wonderwanita en ukie op bokt) dan doe je eerst de grote gespen erdoor, dan het passantje en dan de keelriem.
Ja maar die heb ik al Heb de frontriem van Wonderwanita
Precious20
Geplaatst: 08-07-09 17:49
Zit er een passantje aan de frontriem? Zo ja, eerst bakstukken en riempjes van de neusriem losmaken en verwijderen. Vervolgens het passantje naar voren schuiven en dan kan je gemakkelijk de keelriem verwijderen. Het is gewoon een kwestie van eventjes te puzzelen!
__Nathalie__
Geplaatst: 08-07-09 18:01
ik heb het zelfde hoofdstel. Je moet de draadjes die er een gedeelt kopstuk van maken door knippen zodat het 1 grote opening word dan kun je hem er af halen. Doordat de gespen onderlegt zijn met leer zijn ze erg breed. En die passen er inderdaad onmogelijk door!
Ik heb er zelf een ukie op gezet! Zal even een foto zoeken!
edit bij deze
voor meer zie mijn profiel
x_Lys
Geplaatst: 14-01-11 23:19
Niemand nog een beter idee dat die echt heel kan blijven?
Nouvel
Geplaatst: 15-01-11 12:22
ik heb 'm toen bij de Hb ook los gemaakt door de draadjes door te knippen en toen heb ik er passantjes voor laten maken zodat ik de frontriem nog wel kon gebruiken
Bij de HB kreeg ik hem er wel af zonder te slopen.. Heb nu een HH en daar kan dat gewoon echt niet, die moet dus wel gesloopt.. Ik heb geen JPS dus kan het daar niet van zeggen
Maar indd die draadjes losknippen tussen de 2 gaten zodat je 1 groot gat hebt, dan krijg je hem er wel af en is je frontriem niet totaal stuk