Hij kan die oefeningen makkelijk aan, hij kent ze al jaren en hij loopt ze goed. , en ja hij is recht. Hij wordt geregeld nagekeken wegens een oud rugprobleem (waar hij nu geen last meer van heeft) hij krijgt om de 2 weken een shiatsu-behandeling om zijn niermeridiaan beter te krijgen. Ook zijn tanden worden op tijd en stond nagekeken. En geloof me ik heb lang getwijfeld over een tonglepel, ik ben absoluut geen voorstander om vanalles aan men paard te hangen zodat hij beter loopt en ik niks meer moet doen. Ik walg daar zelfs van.
Ik heb het vooral over het oppakken in draf. Das eigenlijk het enige wat wat moeilijker gaat, hij boeit zich snel op, duwt zijn rug weg om onder de druk uit te komen en nu gooit hij dus zijn tong over het bit. (dit heeft hij al gedaan vanin het begin, het is dus niet ineens ontstaan)
Alle andere oefeningen (sb, travers, renvers, appuyementen (in elke gang) gaan heel goed. Ook oppakken in galop gaat perfect. En hij loopt heel ontspannen en fijn in de mond. Alleen het oppakken in draf lukt niet zo. We rijden al veel overgangen en schijnovergangen om dit beter te krijgen. Dat hij 1.78m is en nogal lang gebouwd helpt natuurlijk ook niet echt.
Ik krijg elke week 1x priveles en 1 groepsles op niveau. (lees heel goede lesgeefsters)
Ik zit goed (recht, lichte hand en rij op mijn zit).
Ik wou gewoon info over de tonglepel en ervaringen. Ik ben sowieso van plan hem eens te gebruiken, maar de eerste keer onder begeleiding.
Ik weet dat ik niet perfect rij en dat er nog werk aan is, maar daar ging dit topic niet over, het gaat om de tonglepel.
Toch bedankt voor de reactie, maar je kan gerust zijn dat een lichamelijke oorzaak het eerste is waar ik naar zoek en dat is nu niet het geval.