Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

ik vind dat dat bij ieder paard verschillend is.. en je moet kijken wat het best bij je paard past
)aslo schreef:Slof kan idd een prima hulpteugel zijn om je paard (wat sneller/beter) te laten ontspannen. Maar dan wel bij juist gebruik en onder goede begeleiding.
aerdenhout1 schreef:Onzin!! Daarom ook...MITS GOED GEBRUIKT! En inderdaad als je de slof goed gebruikt dan hoef je hem niet te gebruiken als het paard eenmaal fijn loopt. En dat mag natuurlijk niet maanden duren, dan doe je iets gruwelijk fout.
Door een slof gaan de meeste paarden niet fijn lopen en zeker niet bij een ruiter die zijn paard nog niet naar de onstpanning kan rijden dus is de leer weg om het vanuit de achterhand naar de aanleuning toe te rijden en dan vanzelf naar de nageeflijkheid een beter advies.
aerdenhout1 schreef:Als TS liever geen slof gebruikt, is dat natuurlijk prima. Maar als het paard met slof even de klik krijgt om fijner te lopen, en daardoor dus b.v zijn rug beter gaat gebruiken omdat hij net even dat zetje nodig had, en de amazone daardoor beter het gevoel krijgt, is een slof echt niet zo erg, zeker als het onder begeleiding gaat.
Ik weet dat jij een pesoa gebruikt alabaster, dat is toch ook een soort dwangmiddel?? Mits goed gebruikt helpt het je paard en is daar ook niets op tegen, fout aangedaan is ook de pesoa een hulpteugel die schade kan aanrichten, net zoals een eenvoudige bijzetteugel!
aerdenhout1 schreef:Als TS liever geen slof gebruikt, is dat natuurlijk prima. Maar als het paard met slof even de klik krijgt om fijner te lopen, en daardoor dus b.v zijn rug beter gaat gebruiken omdat hij net even dat zetje nodig had, en de amazone daardoor beter het gevoel krijgt, is een slof echt niet zo erg, zeker als het onder begeleiding gaat.
Ik weet dat jij een pesoa gebruikt alabaster, dat is toch ook een soort dwangmiddel?? Mits goed gebruikt helpt het je paard en is daar ook niets op tegen, fout aangedaan is ook de pesoa een hulpteugel die schade kan aanrichten, net zoals een eenvoudige bijzetteugel!