Nieuw zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 18:24

Hallo Bokkers,

Ik wil een nieuw zadel kopen voor mijn lease paard.
Nou heb ik gehoord van mensen die zadels bij je komen passen zodat je zeker weet dat hij goed zit...

Kent iemand dit? Want ik loop me suf te zoeken op internet maar ik vind niks.

Alvast bedankt voor de reacties!

graafstra

Re: Nieuw Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:25

je moet ff bij de ruitersportzaak vragen daar weten ze wel wie in jouw omgeving een zadelpas service heeft. succses er mee

Marije__

Re: Nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:27

haha ik heb het zelfde probleem.
gewoon een zadel maker informeren.
misschien komt er wel eentje bij je manege die je eens kan vragen?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:27

Probeer het eens bij Horseplaza in Nieuwegein? Geloof dat die ook zadelpasservice hebben.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 20:48

Bedankt voor de reacties!

simone_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:42

Ik zou het navragen bij verschillende ruitersportzaken, die bieden dit
vaak als service aan!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 22:01

Ik heb ook gehoord van Rijs, hebben jullie hier ervaring mee?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 00:39

Dat ruitersportwinkels een "zadelpasservice" bieden betekent niet dat ze ook verstand hebben van zadels passend maken of je daar zelfs maar over te adviseren ;) Neem eens een kijkje op http://www.msfc.nl, daar kun je goede zadelpassers vinden.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:06

hestejente schreef:
Dat ruitersportwinkels een "zadelpasservice" bieden betekent niet dat ze ook verstand hebben van zadels passend maken of je daar zelfs maar over te adviseren ;) Neem eens een kijkje op http://www.msfc.nl, daar kun je goede zadelpassers vinden.

Inderdaad ^^ En ook niet dat ze een zadel kunnen maken dat stuk is ;( . Ooteman kan het in iedergeval niet. Mijn zadel is er niet mooier op geworden. (maar heb een nieuwe want die paste niet bleek toen Amber een plek kreeg op dr schoft)
Ik heb mijn nieuwe zadel bij mijn buurman gekocht. ( zijn niet goedkope zadels hoor maar wel goede)

graafstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:06

Ambiqeu schreef:
hestejente schreef:

Inderdaad ^^ En ook niet dat ze een zadel kunnen maken dat stuk is ;( . Ooteman kan het in iedergeval niet. Mijn zadel is er niet mooier op geworden. (maar heb een nieuwe want die paste niet bleek toen Amber een plek kreeg op dr schoft)
Ik heb mijn nieuwe zadel bij mijn buurman gekocht. ( zijn niet goedkope zadels hoor maar wel goede)

in de rijp heb je ook zadelmakerij de goudennaald van labihb die is onwijs goed hij heeft vroeger voor vroepop gewerkt maar is voor zich zelf begonnen

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 21:59

Dank je voor al jullie reacties (nogmaals). Ik moet wel iemand hebben die er verstand van heeft want ik heb er niet zoveel verstand van, weet natuurlijk wel of iets wel of niet past maar mensen die hun vak verstaan en er verstand van hebben zullen dingen zien die ik in eerste instantie over het hoofd zie.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:56

Daarom zei ik ook al: zoek een MSFC-zadelmaker. Zo iemand heeft er in ieder geval voor geleerd. Iedereen mag zich namelijk zadelpasser noemen aangezien het geen beschermd beroep is en met een "keurmerk" heb je tenminste nog een beetje de garantie dat je wat fatsoenlijks in huis haalt. Een goede zadelmaker zal de eerste keer naar je paard, je zadel en naar jou kijken, en zal je daarna willen zien rijden. Vervolgens neemt hij/zij het zadel mee en komt een weekje of twee later terug met het opgevulde zadel, en zal je dan weer willen zien rijden. Na 20 rij-uren komt hij dan weer terug om de boel waar nodig nog bij te vullen (aangezien de vulling dan wat is ingezakt) Iemand die je zadel meeneemt, er wat wol bijpropt voor 50 euro en waar je dan zelf je zadel moet gaan halen, of iemand die alleen kijkt naar het zadel op het paard in stilstand, moet je niet aan de spullen laten prutsen. Aan een goede zadelmaker ben je rond de 200 euro kwijt (da's dus voor 3 bezoeken, inclusief reiskosten), dat lijkt veel maar je besteedt je geld goed. Wat met de beunhaas van op de hoek nog maar afwachten is.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 11:48

Dankje wel allemaal. Ik geef liever € 500,- uit aan een goed passend zadel dat lang meegaat dan een zadel voor € 100,- dat na een jaartje de schroot op kan en voor drukplekken heeft gezorgd.

Carolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:03

Probeer Bestfit zadelpasservice, daar werken o.a. John kool (super!) en Hans (achternaam vergeten, hij is de oude eigenaar van Horseland in Bilthoven). Zij komen aan huis en zijn goed. Ik heb in ieder geval goede ervaringen met John Kool. Check hun site bestfit.nl

dijonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:24

Divoza zit heel door nederland probeer het daar

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:33

KellyZ schreef:
Ik heb ook gehoord van Rijs, hebben jullie hier ervaring mee?

Van Rijs zit bij mij in debuurt
en heeft een goede service.
je kan er zelfs heeen met je paard om het zadel te passen

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:54