Voor "mijn" (soon to be
) welshcobmerrie van 1.48 ben ik op zoek naar een springzadel met een brede boom.Ze heeft een bates met medium/wijde boom gehad (paste goed, maar dressuur
) en er ligt momenteel een slecht passende wintec met witte boom op. Het niet passen komt ook mede door haar enorm volslanke figuur, ze gaat meedoen aan het afvalprogramma 
Ik vroeg me af welke zadels jullie voor het springen gebruiken - ik ben zelf enorm gek op mijn bates maar die zijn dus ook flink aan de prijs! Ik wil persé een leren zadel, kleur bruin geniet de voorkeur - net als de vierkante lepel (maarja, als er niets te kiezen is gaan we ook niet moeilijk doen
)budget voor een 2ehands ligt toch wel rond de 600 euro, voor een nieuw zadel zat ik zelf aan bijv. een rossner amerika of een rossner atlanta te denken maar die werden me in 1 ruitersportzaak ten zeerste afgeraden omdat de bomen en andere materialen 'afval' zouden zijn. Voor een nieuw zadel wil ik max 1100 uitgeven - kom maar op met de suggesties!
> het is trouwens het zwarte ponytje uit mijn profiel
Zelf heb ik mijn Kentaur (extra wijde boom) laten verbreedden. Super zadel en prijsklasse ook aantrekkelijk. Verder heb ik een Kieffer Venedig die heel breed is.
?
(in toenmalige sportconditie
ze moet eerst op een streng dieet voordat ik definitief aanschaf, maar hier in de regio ben ik eigenlijk nog niemand tegen gekomen die een springzadel heeft voor een koudbloed/ een fors gebouwde pony of paard