volledig aanpasbaar zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

volledig aanpasbaar zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 14:03

Helaas is dit weer zo een toptic van 'welk zadel moet ik kopen' maar toch is het net weer wat anders :Y) . Omdat er pas geconstateerd is dat ik een aangeboren afwijking aan men bekken/heup en ruggengraad heb heeft de dokter me een ander zadel aangeraden als ik nog normaal wil kunnen rijden zonder te veel pijn. Mijn rechter heup is namelijk 15 mm hoger dan mijn linker. Ook zijn mijn bekken daardoor gekanteld en heeft men ruggengraad er zich aan aangepast om toch in evenwicht te blijven zeg maar. Maar nu was mijn vraag. Welk zadel kan zo aangepast worden dat mijn heupen worden rechtgezet en eventueel mijn stijgbeugelriemen naar achteren kan verplaatst worden aan 1 kant (door de kanteling van men bekken staat 1 been verder naar voor). Maar natuurlijk moet het ook passen voor mijn paard. Ik hoop dat er zo een wonderzadel bestaat want anders zie ik niets anders in om afstand te doen van de paardensport. Op mijn huidige zadel heb ik te veel pijn.
Dus is er iemand met het antwoord ?
Alvast bedankt :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:07

Een boomloos zadel zou je evt kunnen aanpassen met inlages, (vooral de ghost kan je ook helemaal aanpassen met beugelplaatsen enzo, maar weet niet of dat slim is ivm de drukverdeling bij boomloos als jij dus niet 'recht' zit qua evenwicht voor het paard) maar dat kan met een gewoon zadel ook natuurlijk.
Toen ik op een WOW zadel zat op HorseEvent vorig jaar heeft hij me laten zien hoe ontzettend goed je kan worden gecorrigeerd door een fractie meer lucht in de kussens bijvoorbeeld. Ik zat schijnbaar wat scheef met mijn rechterschouder naar achteren, één pompje en ik voelde mezelf rechttrekken := Misschien dat je Arie Boer kunt contacteren met je probleem en kijken wat hij voor je kan doen? Door de lucht enzo heb je kans dat je hiermee je paard het minste stoort van alle manieren die voor jou misschien wel heel goed werken, maar voor je paard absoluut geen fijne oplossing zijn.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 14:08

BrittKitt schreef:
Een boomloos zadel zou je evt kunnen aanpassen met inlages, (vooral de ghost kan je ook helemaal aanpassen met beugelplaatsen enzo, maar weet niet of dat slim is ivm de drukverdeling bij boomloos als jij dus niet 'recht' zit qua evenwicht voor het paard) maar dat kan met een gewoon zadel ook natuurlijk.
Toen ik op een WOW zadel zat op HorseEvent vorig jaar heeft hij me laten zien hoe ontzettend goed je kan worden gecorrigeerd door een fractie meer lucht in de kussens bijvoorbeeld. Ik zat schijnbaar wat scheef met mijn rechterschouder naar achteren, één pompje en ik voelde mezelf rechttrekken := Misschien dat je Arie Boer kunt contacteren met je probleem en kijken wat hij voor je kan doen?

Er is misschien wel 1 probleem ik woon in Belgïe en ik weet er geen verdelers van WOW. Maar heb wel eens gehoord dat deze wel redelijk prijzig zijn :Y) .

Britt

Re: volledig aanpasbaar zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:10

€2500,- nieuwprijs :Y) Maar daar kan je dan wel járen mee vooruit, plus, als het betekent dat jij van je pijn af bent en gewoon kan paardrijden? Ff doorsparen kan het misschien best waard zijn, tweedehands zijn ze ook te koop :j

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:12

Wow zadel kan je in iedergeval helpen met de beugelophanging, deze heeft 3 standen en kan dus ook aan 1 kant anders gezet worden. Zitten heerlijk en zijn voor paard geheel aanpasbaar. Met 2 verschillende zweetbladen zou je zelfs aan beiden zijdes een andere wrong kunnen nemen.

Wat betreft je heupen, het lijkt dat je dan een speciale zitting moet hebben.. Dat zal speciaal maatwerk worden. Ik denk dat je dan echt zadelmerken moet gaan afbellen met deze vraag. Of ze zoiets speciaal voor jou kunnen maken. Ik zou je aanbevelen eens naar mogelijkheden te vragen bij Arie de Boer (zadelboer op bokt) hij verkoopt wowzadels. :)

Verder ben ik bang dat dit een flinke uitgave voor je gaat worden :(:)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:13

Verder komt Arie wel eens in Belgie :j

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 14:19

oke :)
Ik krijg maar €10 de week (vind ik zelf wel al veel) en ik kan voorlopig echt geen baantje doen. Dus dat word flink doorsparen en echt niets uitgeven. MMaar ik heb het er voor over. Ik zal eens wat meer info zoeken over wowzadels. Aan jullie reacties zijn deze echt wel goed precies :)
bedankt voor de reacties

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:14

misschien is de corrector van wow dan iets? Dat is het zelfde principe als het zadel. dus luchtgevuld, maar dan is het een pad, voor onder je eigen zadel.
Wordt o.m. aangeraden voor de asymmetrische ruiter, dus als je huidige zadel op zich wel goed is, kan je hier wellicht wat mee doen.
http://www.wowsaddles.com/Korrector/korrectorintro.htm
Dan ben je een stuk goedkoper uit, ca 200 euro. Arie Boer heeft deze dingen ook en je kunt ze laten opsturen, al is het handig om hem door een zadelmaker de eerste keer even te laten afstellen.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:24

Ik weet dat ze bij Hulsebos een meisje als klant hebben met 1 gewone bil en 1 die maar half is door een operatie. Voor haar is er een speciaal zadel gemaakt, zodat zij netjes recht kan zitten.
Ze willen je daar vast graag helpen. (Nieuwprijs tussen de 1600,- en 1900,-)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 21:25

LisaB schreef:
Ik weet dat ze bij Hulsebos een meisje als klant hebben met 1 gewone bil en 1 die maar half is door een operatie. Voor haar is er een speciaal zadel gemaakt, zodat zij netjes recht kan zitten.
Ze willen je daar vast graag helpen. (Nieuwprijs tussen de 1600,- en 1900,-)

oh dank je, ik zal eens informeren en die prijs ligt langer dan een wow :)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:38

Wow of hulsebos, die keuze is héél makkelijk. Wow heeft zoveel goeds gedaan voor mijn paard. Voor de ruiter met problemen zijn er zoveel mogelijkheden. Het is duur, maar het grote voordeel is dat als bv jouw paard groeit, je zadel kunt aanpassen. In geval van bv een hulsebos (ik neem alleen deze vergelijking omdat die hier genoemt word) kan je die niet goed aanpassen waardoor je weer een nieuw zadel moet kopen. Ik zou eens informeren naar een wow :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:42

Maar ja, als jij hiervoor wilt gaan sparen met 10 euro per week, dan duurt dat voor een 1600 euro zadel wel 3.5 jaar.. En dan mag je niks nada noppus hiervan uitgeven aan iets anders (kado voor verjaardag vriendin etc..)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 21:53

troi schreef:
Maar ja, als jij hiervoor wilt gaan sparen met 10 euro per week, dan duurt dat voor een 1600 euro zadel wel 3.5 jaar.. En dan mag je niks nada noppus hiervan uitgeven aan iets anders (kado voor verjaardag vriendin etc..)

ik weet het daar zit net het probleem. Ik kan geen baantje doen want ik kan niet lang rechtstaan of zitten. En men vader wil me niet helpen ook niet als ik het terugbetaal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:58

Poeh , lastig , alles kost geld , kwaliteit kost meer geld en iets speciaals NOG meer geld....dus dat is wel een lastige.

Maar ik denk inderdaad dat iemand als Arie Boer je wel verder moet kunnen helpen of in ieder geval wat advies moet kunnen geven , hij werkt immers met persoonlijke , speciale aanpassingen en dan kom je heel wat tegen in de praktijk , wellicht heeft hij een creatief idee waarmee je goed geholpen kan worden ? :)

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:31

Hulsebos zadels zijn wel degelijk aan te passen. De boommaat is zelfs op de halve cm aanpasbaar. WOW zadels ken ik niet uit ervaring. (Vind ze in elk geval niet mooi, maar dat is persoonlijk)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:21

Wil je perse een engels zadel. Anders zou je misschien eens naar verschillende endurance zadels kunnen kijken. Bijvoorbeeld Podium, daarbij kan je de ene beugel al verder naar achteren hangen dan de ander. Het zitvlak bestaat uit de kale boom met een bontje erop. Daar kan je natuurlijk gemakkelijk iets anders op (laten) maken.
Alleen hebben ze wel een westernboom en mag je er dus niet mee op wedstrijd (behalve endurance natuurlijk) Ze zijn wel redelijk goedkoop doordat er nauwelijks leer op zit.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:21

Kan je niet eventueel flair laten inbouwen in je eigen zadel en dat Arie je zadel dan op die manier aan kan passen aan jou? Dan zit je niet met de wrongen ed die goed zijn, maar dan heb je wel het heupprobleem misschien opgelost. Dat is altijd nog goedkoper dan een wow?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 19:20

BrittKitt schreef:
Kan je niet eventueel flair laten inbouwen in je eigen zadel en dat Arie je zadel dan op die manier aan kan passen aan jou? Dan zit je niet met de wrongen ed die goed zijn, maar dan heb je wel het heupprobleem misschien opgelost. Dat is altijd nog goedkoper dan een wow?

uhu zo kan ik het ook proberen :)
bedankt :)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:34

Flair inbouwen kost je 600,- En dan moet je zadel wel volledig passend liggen op je paard in huidige staat :)

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:08

Lenneke_ schreef:
Wil je perse een engels zadel. Anders zou je misschien eens naar verschillende endurance zadels kunnen kijken. Bijvoorbeeld Podium, daarbij kan je de ene beugel al verder naar achteren hangen dan de ander. Het zitvlak bestaat uit de kale boom met een bontje erop. Daar kan je natuurlijk gemakkelijk iets anders op (laten) maken.
Alleen hebben ze wel een westernboom en mag je er dus niet mee op wedstrijd (behalve endurance natuurlijk) Ze zijn wel redelijk goedkoop doordat er nauwelijks leer op zit.

Je mag met ieder zadel wedstrijden rijden tegenwoordig, dus dat zou niets uitmaken