FRA singel/Thorowgood Airoform/Wintec singel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

FRA singel/Thorowgood Airoform/Wintec singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 16:11

Ik twijfel een beetje tussen drie bovenstaande singels. Kan van alledrie wel positieve ervaringen vinden, maar wat zouden jullie nou aanraden?

Het probleem is dat mijn paard aansingelen duidelijk niet leuk vindt, en dat wil ik veranderen. Verder vind ik zelf het elastiek een fijn idee qua meebewegen, en wil ik af van het neopreen. Een hele gevoelige huid heeft ze niet, dus de FRA zou daar geen problemen mee moeten geven - denk ik.

Andere suggesties zijn ook welkom, mits ze rond dezelfde prijs zitten. Ik weet gewoon echt niet wat nu de beste keuze zou zijn..

Flowq

Re: FRA singel/Thorowgood Airoform/Wintec singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:12

Voor wat??

veelzijdigheid of dressuur ?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 16:23

Oh sorry - voor dressuur. :)

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:29

Fra en passier hebben een singel die volledig van elastiek is. Bij de ruitersportzaak waar ze FRA verkopen kun je een deel van de elastiek zien waaruit de singel is opgebouwd. Ik heb zelf geen ervaringen met deze singel.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:31

Ik heb een singel van Wintec en de Thorowgood Airoform. Ik vind ze allebei fijn, ze worden niet nat + zijn makkelijk schoon te maken. Ik had eerst een neoprenen singel maar dat vond ik maar een onding ... Paard kreeg licht schuurplekjes, ding was altijd zeiknat (zelfs na een paar dagen) en vervelend om schoon te maken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 19:23

Dus tussen die wintec en thorowgood zit verder weinig verschil qua kwaliteit en zo?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:25

Ik leen die van een vriendin weleens (FRA singel). Op het eerste gezicht dacht ik dat mijn paard met super gevoelige huid schuurplekken zou krijgen, maar zelfs deze krijgt ze niet. Ik vind het een fijne singel, hij is ook niet doorweekt na het werk.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 21:19

Haha, nu maak je het me nog moeilijker :P

De Thorowgood is het goedkoopst volgens mij, dus als ze alledrie even goed zijn geef ik liever zo min mogelijk geld uit, natuurlijk.

Maar die FRA is weer helemaal elastiek..scheelt dat nou heel veel (voor het paard) met 'gewoon' elastiek?

(en nog een vraagje: verandert elastiek nog iets aan de singelmaat, moet je een grotere/kleinere hebben dan anders?)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:26

Naja het is fijner met ademhalen voor het paard. Maar het is heel 'stug' elastiek wat niet uitrekt, maar wel meer vrijheid geeft met ademhalen. De borstkas kan beter uitzetten. Volgens mij kan je gewoon dezelfde singelmaat nemen als je nu hebt. Een goede singel met elastiek rekt niet zo ver uit dat je een maatje kleiner nodig hebt.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:28

Ik ben heel tevreden met mn Thorrowgood, de wintec beviel me niet zo, daar kreeg mn paard toch een beetje plekjes van (maar nog lang zo erg niet als bij een goedkope neopreen singel)

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:29

Ik heb een FRA singel :)

Ik vind het een súper ding. Hij was niet enorm duur, en hij is ontzettend fijn. Roll blaast zich enorm op en voor mij is het zo een stuk makkelijker aansingelen.
Bovendien heb ik ook weleens gehoord dat het voor de paarden fijner is, omdat ze zo beter zouden kunnen ademen, omdat het elastiek met de ademhaling meegaat.

Ik vind het echt een aanrader :j

Ohja, je laatste vraag. Ik heb gewoon de gewone maat. 65 ofzo. Ik weet het niet eens.
Maar in principe heb je genoeg gaten aan je singelstoten, denk ik.
Ik gebruik de singel nu trouwens een half jaar ofzo, en hij is nog helemaal niet uitgelubberd, nergens.

Een tip dus! :)