beugelriem gebroken (fenders), kan je deze los kopen (FRA)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikowtje

beugelriem gebroken (fenders), kan je deze los kopen (FRA)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 09:34

Hallo!

Ik heb sinds kort een boomlooszadel, daar zitten heerlijke endurancefenders aan,
maar het noodlot is toegeslagen. Vandaag waren we aan het rijden, hij etterde
een beetje, en precies waar een hek met zo'n 8 draadjes prikkeldraad boven elkaar zit,
an beide kanten van een smal pad. Ideaal en niet precies mijn lievelingspad (maar het is
er wel rustig en op een drukkere dag als vandaag, is het bij de andere weg vol met vrachtwagens.)

Ik heb al eerder mijn benen opengehaald aan het prikkeldraad en ben dus niet zo blij met
dat hek. Nu zette hij zich er weer bijna tegen aan, dus ik tilde mijn been op, ging de beugel mee.
En deze kwam vast te zitten aan het hek. Mijn pony springt naar voren, geeft een paar
gekke sprongen, ik lig er af en mijn beugel hangt aan het hek.

Dus nu: De beugelriem is gebroken. De beugel zelf is nog heel.
Het zijn echter fenders van FRA (het zadel is de FRA Courville).
En ik vraag me af of ik los ergens die beugelriem kan kopen, of dan in ieder
geval de stijgbeugel compleet.
Ik kan hem nergens vinden... EN ik denk niet dat ik mij op garantie kan beroepen... haha

Zou ik het denken jullie anders kunnen laten repareren? Het is wel precies op een stiksel stuk afgebroken...

Alvast bedankt!

EngeltjeS

Re: beugelriem gebroken (fenders), kan je deze los kopen (FRA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:36

ga naar de winkel of leverancier waar je hem vandaan hebt, want volgens mij kan je het wel zo los bestellen hoor :)

wel balen! was het verder wel een leuke rit? :D

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:37

Weet niet precies welke fenders er aan zitten. Maar je kunt bij boomloosrijden.nl ook endurancefenders kopen. Erg fijne fenders maar weet niet of je er maar 1 kunt afnemen. Een setje van fenders + beugels kost 70 euro.

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 09:40

Nou ik was nog vlak bij huis, dus ben terug gelopen (mijn heup was vrij blauw en ik had even geen behoefte er op te zitten. Daarna mijn engelse beugelriemen aan t zadel.

Toen ben ik hetzelfde ritje (wat ik in gedachte had) toch nog even gereden. Hij was toen een stuk liever, hij schrikt altijd wel als het echt ff misgaat, dan is hij altijd een stuk liever (hij zal ook nooit weglopen als ik er af val, wat gelukkig niet al te vaak gebeurt).
hij was het er in eerste instantie geloof ik niet mee eens dat we gingen rijden voordat hij met zijn vriendje de wei op mocht, hij wilde steeds omdraaien.
Het tweede ritje ging prima, alleen ben ik bij het prikkeldraad, toen hij twijfelde toch even afgestapt, wilde het niet nogmaals riskeren.

Ik zal is navragen bij de leverancier.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:26

Gewoon even vragen bij FRA inderdaad , wellicht hebben ze nog iets voor je liggen of kunnen ze je gewoon helpen aan een nieuwe.

Maar als het goed te repareren is zou ik daar gewoon voor gaan hoor :)

In principe kun je geen garantie verwachten inderdaad omdat het "eigen schuld" is , en 1 enkele fender ter vervanging is ook geen goed idee want dan heb je kans dat de gaatjes net op een iets andere hoogte zitten dan bij je andere fender , en dan zit je ongelijk.

Repareren lijkt me dus de beste / simpelste / goedkoopste oplossing voor iedereen als dat met een paar stiksels opgelost is :)

(beterschap met je blauwe lijf trouwens :P )

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 08:03

Oke, ik zal inderdaad is kijken, misschien dat ik van de week even langs de schoenmaker rijd met mijn fender, die heeft ook al eens mijn teugels gemaakt.
Dat met die gaatjes is natuurlijk waar. Misschien dat ze bij de reparatie der gewoon een stukje leer onder kunnen zetten en dat aan alle kanten kunnen vast naaien...

(bedankt, mijn heup en vinger vallen vanmorgen mee, maar mijn nek blijkt ook een klap te hebben
gehad, erg stijf...)

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 12:16

Ik heb contact opgenomen met de leverancier, wat een ongelooflijk goede service!

Ik kan eigenlijk geen aanspraak maken op de garantie, maar omdat ze 100% achter hun producten staan, moet ik mijn fender gefrankeerd opsturen, ik krijg dan verder kosteloos een nieuwe opgestuurd.

Ik heb het verhaal gewoon eerlijk verteld, en dat vonden ze heel fijn!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:45

Nou dat is zeker super service , gefeliciteerd ! +:)+

Ik heb het zelf ook wel eens gedaan maar doe dat niet meer omdat als je het bij de ene klant wel vergoed , een volgende klant dat hoort en dan boos wordt als je geen heel nieuw zadel geeft dat achter een spijker is blijven hangen of door hun hond aangevreten is en nu kapot is , of meer van dat soort fratsen :P

Mijn ervaring is dat de klant die je matst heel blij is , maar het zich uiteindelijk tegen je keert als je zo makkelijk garantie geeft , jammer genoeg....

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 13:08

Ja dat is natuurlijk waaar... ik vond het ook onbegrijpelijk,
maar ben wel heel blij.

Begrijp je positie volkomen ;)