Schuurplekken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mupjekarel

Schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 17:11

Hallo,

Mijn excuses voor als het hier niet goed staat.
Mijn pony krijgt schuurplekken van het halster die ze nu op heeft met vliegentouwtjes zeg maar tegen de vliegen.
Omdat ze een dunne huid heeft, krijgt ze nu allemaal schuurplekjes.
Nu vroeg ik me af of bokt hier een oplossing voor heeft, ander halster misschien en dan welke.

Alvast bedankt, groetjes!

NicoleHorses

Re: Schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:14

Mijn pony had dat ook. ik heb nu een halster met bont ;)
en een beetje uierzalf wil ook nog wel is helpen :+

succes!

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 17:30

Ja ik heb ook een halster met bont, maar dan niet aan de zijkanten, en daar schuurt het juist.

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:44

Paard dat ik ken had daar ook last van, maar ze heeft nu een touwhalster en nergens last meer van! :j

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 17:53

Ik vind persoonlijk touwhalster een beetje eng in het land, als ze dan ergens achter blijven hangen.....
ik ga iig even opzoek naar een halster met helemaal bont, alleen dat lijkt me erg warm!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:29

PP > HAR

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:44

Een halster met helemaal bont rondom is inderdaad erg warm nu :j Een touwhalster lijkt mij een beter optie. Met een normaal halster kunnen ze toch ook 'ergens aan blijven hangen' ?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:04

een normaal halster kan nog breken of daar komen ze nog 'uit' Een touwhalster breekt niet en snijd gelijk in de huid, vandaar ;)

ik heb dat BR halster die is helemaal zacht erg fijn, of de schockemolle, die is ook zacht ( geen bont, maar fleece achtig spul)

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:55

Ik zal persoonlijk ook geen touwhalster om laten in de weide. Het gaat inderdaad snijden.

Je hebt van bijvoorbeeld HH ook halsters met aan de bakstukken een fleece of nubuck voering. Deze zijn vrij zacht dus. Deze: http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/3709 of deze: http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/772

Daarbij wil het ook goed helpen om je halster goed schoon te houden en hem dus geregeld te wassen. Zo komt er weinig vuil op en zal hij ook minder schuren.

Moet je paard perse een halster om houden in het land? Of is het zodat hij een vliegenfrontriem om kan? Anders kan je ook overwegen om je paard een masker op te doen en geen halster meer. Deze maksers hebben bontrandjes en schuren niet. Maar ze beschermer extra goed tegen vliegen op het hoofd en ogen.

Succes ermee!!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:52

Heb je al eens een masker geprobeerd? Deze zijn vaak langs de rand afgezet met bont.

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 08:19

Masker heeft ze al is opgehad ja, ga vandaag nog kijken voor een kleine maat voor haar.. :) Had geen goede liggen.

Bedankt voor jullie reacties!