De vraag is:
Zijn de nieuwerwetse zadels nou beter dan de oude????
Wat mis je en welke vernieuwingen vind je echt"de uitvinding van de eeuw"?
Wat vind jij .......?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Amigootje__ schreef:ik vind de diepe zit juist fijner , zit ik tenminste een beetje stil in het zadel,
verder vind ik oude zadels minder betrouwbaar, vaak moeten de stijgbeugelriemen vervangen worden en met tweedehands zadel moet je opletten of de boom nog wel helemaal heel is.
vaak heb je bij een ruitersport zaak ook dat ze komen passen en je zeker weet of het goed ligt , en kan je ze meestal gratis oplaten vullen na een tijdje
Dat staat helemaal los van het zadel
. Je kan aan een oud zadel ook nieuwerwetse stijgbeugelriemen hangen
. Oud of nieuw zadel; die dingen moeten nu eenmaal om de zoveel jaar vervangen worden.
Victory2000 schreef:Keilkussens,ik zie dus ook dat die dingen steeds groter worden.Waarom??Is dat voor het paard.Het verkoop praatje is dat de druk dan beter verdeeld wordt...?
Ik denk ook,zeker bij een wat compacter paard,dat je ze alleen maar in de weg zit.Zie ook vaak bij paarden schuurplekken van het zadel.Waar het zadel ophoud.....
De keilkussen worden ook steeds hoger/dikker?!Je zit niet meer op het paard maar balanceert daar een beetje boven?