Geschikte singel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Geschikte singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 11:05

Mijn paard vind aansingelen niet leuk. Het is geen singeldwang, maar ze heeft er duidelijk wel een hekel aan. Ik ga dus toch maar eens op zoek naar een andere singel. Ik heb nu een neopreen singel, heb ook al een stoffen gehad, beide vond ze niet leuk. Ik kan me zo voorstellen dat elastiek een prettige oplossing is, en voor het paard een stuk soepeler aanvoelt. Ik ben alleen bang dat elastiek snel uitrekt, lubbert, en/of gaat schuiven tijdens het rijden. Ik weet ook niet wat prettiger is, leer of neopreen. De singel blijft wel altijd goed liggen, dus een banaansingel is niet per sé nodig. Ik heb nu maat 60, maar 5cm minder kan ook nog gemakkelijk. Ik weet ook niet hoeveel dat elastiek nog uitmaakt daarin, moet je dan strakker aansingelen (meer gaatjes) of niet? In dat geval zou een 50cm ook nog gemakkelijk kunnen.

De prijs moet ook enigszins redelijk zijn, 100 euro gaat mij toch net iets te ver.

Weet iemand een goede singel, die ook bij langdurig gebruik goed/mooi blijft? En hoe zit het met dat elastiek, blijft dat ook goed?

(ik kan zelf alle webshops afzoeken, I know..maar ik wil erg graag juist de ervaringen wat betreft kwaliteit horen, geef liever geen 50 euro uit aan een miskoop :) )

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:17

heb je een bontje om je singel al eens geprobeerd?
Ik had ook eens een singel met aan een kant elastiek.
was er niet erg over te spreken, maar dat lag denk ik meer aan de singel zelf.
Over het elastiek liep geen lusje dat aan de onderkant van de singel zat. Hierdoor ging mijn singel schuiven.
Weet niet hoe dit is bij andere (duurdere) singels