[WN] Splint boots

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Splint boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 12:11

Bestaan er ook splint boots/pijpkousen die niet het been van je paard rondom rond bedekken met neopreen (of wat voor stof er ook voor gebruikt wordt)?
Mijn paard heeft naar binnen wijzende voorhoeven en ze loopt ook wel eens wat onhandig hierdoor. Dit geeft opzich geen problemen maar waarschijnlijk moet ze volgende maand terug op ijzers en dan durft ze zichzelf tijdens het trainen wel eens verwonden aan de voorbenen (vooral aan de binnenzijde van haar voorbenen aan die dikkere knobbel boven de kootholte ... zijn dat ook kogels?? :+ ) . Op zich geen erge bloederige taferelen hoor maar fijn is anders. :o Ik gebruik alleen niet zo graag beenbescherming vanwege de hitte-opbouw onder de beschermers. Ik heb dan ook het liefst enkel het gedeelte opzij bedekt wat beschermt moet worden en voor de rest enkel een velcro bandje rond het been. Ik was zelf al aan het denken om haar vooraan gewone strijklappen aan te doen dan, maar dat zal qua pasvorm dan wel weer geen goed idee zijn zeker?? Bestaan er splint boots/pijpkousen met enkel die beschermende schaal opzij en verder enkel een (of 2 of 3) velcro bandjes om het been??

cornelie

Re: Splint boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:25

Zoiets?
Afbeelding

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 13:52

Dit heb ik nog nooit gezien!! Uit welk materiaal is dit vervaardigd? Ik vind dat het er nogal 'plastiekerig' uitziet ...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:56

http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 30890.aspx
Dubbele klittenbandsluiting met verwisselbare klep. Buitensporige warmte bij de pezen kan peesonstekingen veroorzaken. De soepele rubberen structuur van de PESSOA beenbeschermers heeft geopende delen, ook genaamd geluchte delen die de verwarming van het been tijden het werk en vooral tijdens de herstelfase zo veel mogelijk reduceert, wat het risico van peesontsteking beperkt. De ventilatie bevordert de zweetafvoer zodat de benen droog blijven.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 14:57

En zou je deze ook voor de voorbenen kunnen gebruiken of gaat dat niet qua pasvorm?

Afbeelding

(dat het belachelijk uitziet stoort me niet, als er maar zo weinig mogelijk rond de benen hangt :o )

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 15:50

Mandyke schreef:
En zou je deze ook voor de voorbenen kunnen gebruiken of gaat dat niet qua pasvorm?

Afbeelding

(dat het belachelijk uitziet stoort me niet, als er maar zo weinig mogelijk rond de benen hangt :o )

Niemand...? :?

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:14

De splint boots van PC (niet de SMB's dus) of Cattleman's misschien?

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:52

Je hebt gewone *harde* splintboots toch?
Of is dat juist wat je niet wilt?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:08

Ik gebruik ook gewone strijklappen, maar dat is vaak toch rondom met neopreen.

Voor de endurance gebruiken ze weleens peeskappen van carbon, met ventilatiegaten. De paardendrogist verkoopt ze ook, ze zijn van Dalmar , verkrijgbaar in maat M en L ( De Dalmar Eventer, bij de Speed en de Racing staat geen maat).