Welke beenbescherming?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Welke beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 12:09

Mijn paard moet binnenkort waarschijnlijk vooraan op ijzers (platvoeten die helemaal aan het scheuren en brokkelen zijn, gevoelig lopen). Haar voorhoeven wijzen wat naar binnen en nu heb ik wel wat schrik dat ze haar voorbeen makkelijker kan verwonden als ze ijzers heeft dus wou ik die dikkere knobbel, vlak boven de kootholte (joost mag weten hoe het heet :o ) aan de binnenzijde van haar benen beschermen tijdens het rijden, maar wat gebruik ik daarvoor? Ik heb liever niet teveel rommel rond de benen hangen dus mijn vraag ... kan je strijklappen/kogelbeschermers ook vooraan gebruiken? Of is er nog een verschil tussen strijklappen en kogelbeschermers? }:0 Ik heb liever niets wat rond de pezen zit ivm warmte-opbouw.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:18

Dan kan je het beste een pijpkous nemen :D .
Die heeft namelijk alleen aan de binnenzijde, waar jij het been wilt beschermen, maar pvc of leer. De rest van de beschermer is vrij luchtig neopreen of leer o.i.d. waardoor de pees niet de meeste warmte krijgt.
Een strijklap op een voorbeen zou ik niet doen.

Yannicke

Re: Welke beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:38

Ik zou geen strijklap nemen, deze zijn voor de achterbenen. Wat Leonieke zegt is een goeie optie. :j