Wij hebben een paar weken terug een halster besteld via de site van Monty, ik moet zeggen dat we er erg tevreden over zijn..
Onze merrie wilde absoluut NIET de trailer in.. Nadat wij een 'paardenfluisteraar' erbij hebben gehaald en een Dually halster besteld hebben loopt ze er vlekkeloos in!
De man die ons holp met het paard in de trailer zetten brengt alles heel rustig over op de paarden, als het paard iets fouts doet(bijv langs de trailer heen lopen) corrigeert hij door een trek aan het halster te geven zodat het riempje van het halster de neus op een bepaalde plek aandrukt en dat ze weten dat ze wat fout doen..
Reageert het paard, of doet hij wat goed gaat het riempje gelijk los.. Zo weet een paard het verschil tussen goed en slecht..
Ook vond mijn merrie het nogal spannend op het grasveldje ernaast, ze hoorde van alles maar met het Dually halster had ik haar wat meer in 'bedwang' en ging het super!
Ook doen we oefeningen met het halster.. Je paard moet respect hebben voor JOU!
Als jij stil gaat staan, moet je paard met zijn hoofd gelijk staan met zijn hoofd tegen jou elleboog.. doet hij het niet moet hij een paar stappen achteruit..
Mijn paard reageert erg goed op het halster!
Wat zijn jullie meningen??

Mijn monty paard(L)