Alternatief KN Symphonie --> Passier?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sjappie

Alternatief KN Symphonie --> Passier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 14:55

Ik rij nu al tijden op een KN Symphonie, 17,5 inch met extra lange zweetbladen. Prima zadel, maar merk toch dat het zitvlak net wat te groot is (nu ik meer aan het doorzitten ben). Verder zit hij goed, ik zit netjes rechtop en benen hangen mooi stil. Toch zou ik nog net iets steviger willen zitten. Is de Passier Grand Gilbert (Extra) een alternatief?

Eisen zadel:
- niet teveel kniewrong
- geen dwingende zit
- lange zweetbladen (ben 1.75)

Ik heb een aantal topics gelezen waar ik kan afleiden dat de Passier wel aan deze eisen voldoet, maar ik zou toch graag even een specifieke reactie willen.

Bedankt!

ibikus

Re: Alternatief KN Symphonie --> Passier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:11

Zou zeker een optie zijn, ik denk wel dat je even moet wennen aan de zitting, die vind ik een stuk breder dan van KN. Als ik op een KN rij heb ik altijd het idee dat ik op een arabiertje zit.
Daaleman voldoet ook aan de eisen imo. Wij hebben voorheen veel Passier GB gereden maar die pasten niet meer op onze paarden, ivm het maatwerk wat Daaleman kan leveren zijn we daarheen gegaan, ook prettig dat je dan gelijk even wat centen in je zak houdt. Mijn laatste Daaleman heb ik voor een leuk prijsje 2e hands gekocht en met ietwat bijvullen ligt hij perfect op één van onze driejarigen.
Persoonlijk vind ik Daaleman zadels ook nog net wat lekkerder zitten.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 16:26

Hey Sjuimpje, thanks voor je reactie. Nooit geweten dat de KN redelijk smal zit, ik heb wel eens op een Prestige Doge gezeten, en dat vond ik verschrikkelijk, veel te breed. Passier GG ziet er niet breed uit, goed om te weten.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:41

Ik heb ook beide zadels gehad: KN en Passier GG.
Ik heb nu een Daaleman GPS3 die vergelijkbaar is met bovenstaande merken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:29

een WoW zou ook nog een optie kunnen zijn. Zelf keuze in het model zweetblad, endus ook in de lengte

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:19

Ik vnd juist dat de Passier GG wel behoorlijk wat wrong heeft, een heel stuk meer dan de KN. Heb ze beiden gehad.
Als je de "Extra" versie neemt dan heb je er wel 1 met een gedwongen zit.

Ik vind de Passier GG wel een heel fijn zadel, maar ik vind persoonlijk een KN niets. De keuze is toch heel erg persoonlijk.