Goede pad voor de Barefoot Cherokee

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tobila

Goede pad voor de Barefoot Cherokee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 00:27

Ik heb van de week mijn Barefoot Cherokee binnen gekregen (maat 2). Ik heb 1 van de laatste zonder VPS.
Ik weet dat ik daar het beste dubbele inlages bij kan gebruiken.
Ik had zelf nog een Hi-techpad liggen van mijn Cheyenne, maar die past er niet goed onder. De zijkanten van de pad zijn net wat te kort.
Nou is mijn vraag, of er ook nog andere pads bestaan, buiten de Grandeur dan, die goed onder een BF Cherokee passen en waar de dubbeldikke inlages in passen?
Welke pad hebben jullie onder je Cherokee :D ?

Alvast bedankt ;)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 00:33

heb hier een zwarte katoenen western pad eronder
waar de inlages in kunnen (al inlages inzitten maar bij de niet vps reden we idd als extra de dubbelle aan)
is alleen niet goedkoper

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 21:22

Bedankt voor je reactie :D
Hij hoeft niet goedkoper te zijn, hoor dan de Grandeur ;)
Ik had voor de Cheyenne in gedachte om er bijv. een Christ-pad voor te kopen, maar voor de Cherokee heb je die niet, toch?
Ik heb ook begrepen dat de Grandeur-pads eruit gaan en dat er pads van Barefoot zelf voor in de plaats komen. Passen in die nieuwe pads de dubbeldikke inlages ook nog wel?

pmarena

Re: Goede pad voor de Barefoot Cherokee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:47

Nee die passen er niet in , maar dat deden ze bij de Grandeurs ook al een hele tijd niet meer hoor !

De inlagevakken zijn al een hele tijd niet recht meer , maar met een golfje erin.

Terwijl de onderkant van de dubbeldikke inlages dus wel recht is.

De dubbeldikke en Flex-inlages zijn ook niet meer leverbaar , uitverkocht.

Wilke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:45

Ik heb ook een cherokee maat 2 zonder vps en heb er een barefoot pad onder met gewone inlages en dit gaat goed rij er al een jaar mee. De is in de kleur bruin alleen lastig te krijgen lange levertijd. De zwarte niet

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 18:59

@pmarena: ik heb ook weleens gehoord dat mensen die "golf" dan in hun dubbele inlages snijden om hem passend te maken, kan dat ook :roll: ?
@wilke89: Met mijn gewicht, zouden de gewone inlages misschien wel kunnen, maar mijn vriend rijdt er ook weleens op en weegt zo'n 95 kilo. Volgens mij zijn de dubbele inlages voor hem wel nodig.

Tot welk gewicht kun je goed met de enkele inlages rijden?
Ik heb ook verschillend keren gezien, dat ze adverteren met zogenaamde "halfpads" (volgens mij Barefoot Belgie, kan dat?). Daar doe je dan de inlages in en die gebruik je in combinatie met een "gewoon" zadeldekje.
Werkt dat nou ook? Heeft iemand er al ervaring mee?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:59

' tuurlijk kun je ze zelf in de juiste vorm snijden :j

Er zit niet echt een gewicht aan vast.

Maar de ruggengraat moet vrij liggen als je op het zadel in de beugels staat. Kun je bvb. testen door een halstertouw van voren naar achteren er onderdoor te trekken , als hij nergens blijft steken ligt de ruggengraat dus goed vrij van druk.

Blijft hij wel steken dan zakken de inlages tever in en heb je iets dikkers nodig.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 12:23

pmarena schreef:
' tuurlijk kun je ze zelf in de juiste vorm snijden :j

Er zit niet echt een gewicht aan vast.

Maar de ruggengraat moet vrij liggen als je op het zadel in de beugels staat. Kun je bvb. testen door een halstertouw van voren naar achteren er onderdoor te trekken , als hij nergens blijft steken ligt de ruggengraat dus goed vrij van druk.

Blijft hij wel steken dan zakken de inlages tever in en heb je iets dikkers nodig.

Dat is een goeie. Ik ga dat binnenkort eens uitproberen. Nu nog maar even niet, want ik heb nog maar 2 keer op mijn jonge paard gezeten (met dubbele inlages). Ze vind 't allemaal sowieso nog een beetje raar :D

Die halfpad, is dat nou wat? Jij verkoopt ze niet, toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:58

O , nee ik verkoop ze niet , is toch altijd een beetje rommelig als je met zoiets gaat werken (vind ik).

Doe je er een dekje overheen dan moet die eigenlijk precies de juiste vorm hebben omdat je anders met de lusjes van de halve pad , het "mooie" dekje helemaal op gaat frommelen als je die halve pad aan het zadel vast gaat maken....