Mijn Fries strijkt, daarvoor gebruik ik kogelbeschermers, maar deze trapt hij scheef. Daarom wil ik graag beschermers die goed op de plek blijven zitten en fijn in gebruik zijn.
Als ie ze scheef trapt, strijkt hij dus behoorlijk? Je kan peesbeschermers proberen, die zijn langer en zitten meer om het been. De kans op scheef trappen is dan een stuk minder. Strijkringen kunnen ook een uitkomst bieden, die zitten om de koot en gaan tegen dat het ene been (of hoef) het andere been kan raken.
Er zijn speciale peesbeschermers voor de achterbenen, die zijn wat langer dan die voor de voorbenen. Over het algemeen zijn ze handig in gebruik, net als strijklappen.
Koper
Geplaatst: 25-06-09 23:59
Strijklappen, die zijn er voor gemaakt. Of van die rubberen ringen Overleg ook even met je smid of hij met beslag wat kan doen.
Waar strijkt hij dan? Want je zegt dat hij tegen zijn kogelbeschermers trapt. Zo'n strijkring maak je vast net boven de kogel Het is een soort bumpertje zeg maar.
Hij rolt over de buitenkant weg, waardoor hij schuin achter de strijklap zijn been raakt, en deze verschuift.. Had vandaag bandages achter, dat helpt tegen wondjes, maar niet tegen de klap die hij elke keer krijgt. Ik denk toch aan 3-in-1 beschermers, zoals hier eerder genoemd is.
HouvanPonys
Geplaatst: 26-06-09 21:20
Maar de 3-in-1 beschermers passen die wel bij je fries? ivm sokken?
anders deze
of deze?
bandages kan hij niet aftrappen, maar hij geeft idd niet veel bescherming als jou fries zo hard strijkt.
Ik zou eens een pro model proberen, zoals die donker blauwe hierboven.
Leonieke
Geplaatst: 27-06-09 12:29
Mijnn paard tikte ze eerder ook inderdaad altijd scheef. Die "gewone" standaard modellen van Eskadron e.d. hoef ik voor hem niet te gebruiken.
Ik gebruik nu verschillende beschermers voor achter. Wikkelbeschermers (alleen die zijn bij natte bodem niet zo praktisch), inderdaad dichte strijklappen zoals de Pro, pijpkousen of een peesbeschermer voor achter kan inderdaad ook.