bang/boos tijdens opzadelen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lalee_

bang/boos tijdens opzadelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 06:37

beste mensen, ik heb een leasepony, die begint gelijk met haar oren in haar nek te bokken en stampen en draaien als ik met het zadel aan kom lopen. zadel weg niks aan de hand, hartstikke llief beest. maar met zadel begint ze te bokken naar mij, terwijl ik haar toch elke dag verzorg... dan zeggen julllie waarschijnlijk: zadel past niet en het doet haar pijn maar aan het zadel valt weinig te veranderen want het is een manegepony en maneges zijn erg zuinig op goede zadels en hoofdstellen!

Snoevie

Re: bang/boos tijdens opzadelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 06:45

tja je pony geeft duidelijk aan dat ze pijn of ongemak ervaart.
wellicht heeft ze rugpijn.

zorg dat er eens goed naar gekeken word,je wil toch geen pony rijden die zo duidelijk in protest gaat?

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 06:56

Bij mijn verzorgpony was het het geval dat hij door anderen te snel werd aangesingeld (dus niet gaatje voor gaatje, maar 3 per keer ofzo)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 07:37

Wij hebben bij ons op stal een paard gehad die gewoon geen zin had om te werken. Hij wist dat het zadel werken betekende, dus begon hij te draaien en te doen als ze daarmee aankwamen, dus die mensen liepen terug, waardoor hij stopte. Zo ging dat de hele tijd door. Totdat iemand hun had geholpen, die dus gewoon doorliep, en het gedrag van hem negeerde.
Na 3x ofzo deed het paardje helemaal niet moeilijk meer.

Misschien is het dus wel eventjes een kwestie van doorpakken. Al zou ik dat wel doen nadat je gecontroleerd hebt of hij ergens pijn heeft ;)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 07:52

Je zou het kunnen testen door in plaats van een zadel eens een longeersingel om te doen. Heeft ie nijd voor het singelen of echt voor het zadel of misschien wel naar JOU.
Of doen een opgerolde deken over haar rug, reageert ze dan net zo? Of heeft ze echt een hekel aan het zadel.
Ook een idee om een keer aan de andere kant op te zadelen. Ja, de rechterkant. Mijn 3-jarige weet wat opzadelen is aan de linkerkant EN rechterkant.

lileae schreef:
beste mensen, ik heb een leasepony, die begint gelijk met haar oren in haar nek te bokken en stampen en draaien als ik met het zadel aan kom lopen. zadel weg niks aan de hand, hartstikke llief beest. maar met zadel begint ze te bokken naar mij, terwijl ik haar toch elke dag verzorg... dan zeggen julllie waarschijnlijk: zadel past niet en het doet haar pijn maar aan het zadel valt weinig te veranderen want het is een manegepony en maneges zijn erg zuinig op goede zadels en hoofdstellen!

JeroenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:36

Wij hadden een hengst een keer op stal, en die trapte toch wel zo verschrikkelijk naar het zadel. dat hebben we zo veel mogelijk genegeert en een paar keer op z,n donder gegeven alleen hij doet het volgens mij nog steeds, weet het niet zeker, m,n vrouw rijd hem.