Kieffer Garmisch of Munchen?? Help!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sharitje

Kieffer Garmisch of Munchen?? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 12:36

Hoi hoi,

Ervaringen gevraagd:
ik ben op zoek naar een nieuw zadel, na lang wikken en wegen (ben een enorme twijfelaar) heb ik voor Kieffer gekozen. :D
Nu twijfel ik alleen nog tussen een Garmisch (VHZ nadruk springen) en een Munchen (VHZ nadruk dressuur).
Ik rij zowel spring- als dressuur wedstrijden...

heeft er iemand ervaring met beide of een van de zadels en willen jullie jullie ervaringen even delen?
Zeker als je ze alletwee al gereden hebt. :D

Ik wil een gemakkelijk zadel (ga vooral voor een zachte zit dus) waar ik toch stevig in zit (als jullie snappen wat ik bedoel :P )

Als er iemand een van beide verkoopt (woon in belgie, oost vlaanderen), die mag me altijd PB'en! :D

mariska1989

Re: Kieffer Garmisch of Munchen?? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:06

Ik heb gereden op een garmish zadel én een munchen zadel. :)

Garmisch: Fijn zadel; prima dressuur mee te rijden, met mijn lange benen (1.80) lagen mijn knieen soms niet netejs aan het blad en de wrong. Ik heb er ook wel eens een mini sprongetje mee gesprongen.

Munchen: Erg fijn zadel, wanneer het been mooi aangesloten op de wrong ligt, lijkt het net een dressuurzadel. Bij kortere beugels ligt de knie gewoon wat hoger op de wrong (vanaf de zijkant gezien zeg maar)

Op allebei de zadels kon ik het lang volhouden :) (wel eens 2 uur op de munchen gezeten met concour)

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:07

Bedankt iedereen (ook voor de pb's!).

Ik heb sinds dit weekend mijn zadeltje, t is een garmisch geworden en hij zit zalig!! *D

thanks!

Oakland1990

Re: Kieffer Garmisch of Munchen?? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:30

Heb ook op beiden gereden en vond de Garmisch leuker. Munchen zat naar mijn idee minder zacht.