Vliegendeken veroorzaakt deukje bij schoft?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Vliegendeken veroorzaakt deukje bij schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 21:16

Mijn haflinger heeft een moeilijke pasvorm, veel spekjes om de hals/schoft, kort en breed.
Nu had ik dus een nieuwe vliegendeken gekocht ietsje ruimer omdat de vorige zo strak trok.
Maar nu viel het me vanavond op dat hij een gleufje in zijn vet heeft bij de schoft terwijl de deken neit echt strak zit op die plaats, hij zakt wel wat naar achter maar trekt niet zo strak eigenlijk.

Zou dit kwaad kunnen?
Ik kan er hard op drukken, geen last of reactie, dus ik denk zelf dat het echt in het vet zit ;)

zij

Re: Vliegendeken veroorzaakt deukje bij schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:27

deukje? in de zin van: spieratrofie? dat komt volgens mij wel meestal door een knellend iets. kan ook zadel zijn? Dan neemt het spierweefsel af doordat de toevoer van `voeding` niet goed meer is als ik het goed omschrijf...

http://www.bokt.nl/wiki/Atrofie

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 10:27

Nee joh geen spieratrofie!

Het iss een lichte golf die er zit sinds hij de deken 24/7 aan heeft en dat is pas sinds 3 dagen ;)
Het zijn ook geen deuken naast de schoft maar meer op de schoft die hij niet heeft, verder zit de deken ook niet zodanig strak hoor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:44

Ik heb het met mijn regendekens ook, omdat ze die vaak langer achter elkaar dragen.
Niets van aantrekken, ze hebben er geen last van :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 11:15

Ok dat klinkt wel bekend DD!

Bij de regen en winterdekens heb ik het minder omdat die hoger om de hals sluiten en niet zo meerekken, maar die vliegendeklens zijn al zo rekbaar ;) waardoor ze makkelijker uitrekken en lager zakken maar door de rekbare stof trekken ze wel niet zo strak.
Wodan heeft ok gewoon best wat vetjes en dat deukt natuurlijk makkelijk haha.

JansjeDjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:26

kun je geen schoftbeschermer eronder gebruiken? Dat gebruik je normaal zodat er geen kale plekken ontstaan. Misschien dat het hierbij ook helpt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:02

Je bedoelt zo'n zweterig lycra-geval ?? Lijkt me met dit warme weer nou niet echt lekker voor een paard.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 15:40

Nou nee een schoftbeschermer is bij mij NOT DONE!
HEb gevallen gezien van schade op de schoft waar je bang van word, over het algemeen brengen die dingen meer schade aan dan goeds en daar komt bij dat het klopt wat DD zegt, ze zijn erg warm en eigenlijk niet geschikt voor met 30 graden in de wei ;)

Maar bedankt hoor voor het meedenken.