[WN] western fries...welk zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bergje75

western fries...welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 19:09

Ik zit erover te denken om met mijn friese merrie western te gaan rijden. Ik probeer nu een Barefoot Arizona, en op zich zit dat wel lekker. Maar als ik een zadel met boom zou willen, welk zadel zou dan passen op een fries? Ik heb iemand van Euro-horse gesproken en die zei dat het heel moeilijk zou worden om voor een fries een passend westernzadel te vinden. Wat vinden jullie? Zou boomloos dan beter zijn?

capopjekop

Re: western fries...welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:13

Je zou kunnen overwegen een zadel op maat te maken, mocht je toch graag een boomzadel op je paard willen hebben. Ik denk dat boomloos of boomzadel niet zoveel uitmaakt, maar dan moeten ze natuurlijk wel passen. Ik weet niet wat je budget is?

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:14

Het is zeker moeilijk maar niet onmogelijk. Een merk is niet te noemen omdat elke Fries weer anders is. Ik zou iemand laten komen die een passervice heeft en 2de hands zadels. Niet zelf gaan rommelen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:35

Vaquaro maakt zadels op maat, en Horseman Outfitter maakt zadels op maat , deze passen met een kale boom.

SJBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:10

veel zadelwinkels en standjes bezoeken, western-friezeneigenaars aanspreken en oortjes open zetten...