ervaringen met dutchrider boomloze zadels.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

ervaringen met dutchrider boomloze zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 16:35

Omdat mijn barefootje niet optimaal zit voor mij, ben ik toch een beetje
om me heen aan het kijken naar een ander zadeltje..
Ik wil graag een boomloos dressuurzadel..

via google kwam ik hier op uit
Afbeelding

Afbeelding

wordt verkocht door dutchrider.

Jammergenoeg zit de dealer aan de andere kant van het land, anders zou ik wel
even gaan kijken..
en voor die prijs durf ik het wel aan om het ongezien te bestellen..

heeft er iemand ervaringen met dit zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:08

Deze ken ik niet maar ziet er zo op deze foto's wel heel mooi uit !!

Echt een aansprekend zadel :)

Waar je wel op moet letten , zeker met onbekende merken , is of ze wel helemaal netjes recht en symmetrisch in elkaar zitten want dat is heel vaak een probleem.
Daar naast ook dat ze er vaak op de foto's beter uitzien dan in het echt. Dus het is wel altijd verstandig om toch eerst te kijken als je die mogelijkheid hebt.

_Nadia_

Re: ervaringen met dutchrider boomloze zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:34

Oeh, die ziet er mooi uit zeg. Spreekt me een stuk meer aan dan bv barefoot enz.
Geen ervaring mee, mag ik vragen wat ze kosten?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:37

idd een mooi zadel, maar extra controleren e

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:43

Ik heb deze zadels ook gezien op ebay, maar dan iets goedkoper. ga maar eens naar ebay.com en tik daar in treeless saddle of awesome saddle.

Jltshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:45

Ik heb begrepen dat deze zadels uit India komen. Je kan ze daar kopen voor nog geen 100 dollar.
Ik heb via ebay contact gehad met iemand die dit zadel gekocht heeft en deze had enorme spijt want het zadel zat slecht in elkaar. Zo was de stijgbeugelhaak zo scheef gemonteerd dat de beugelriemen er telkens afgleden en ook de kussens zouden erg stug zijn. Tevens heb ik contact gehad met de fabrikant van het zadel en die wist mij gewoon helemaal niets te vertellen over de opbouw van het zadel ed.
Ik moet toegeven dat het zadel er heel mooi uit ziet maar ik ben blij dat ik er geen één heb aangeschaft.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:59

@funny_face: op sommige foto's zien de zadels er slecht uit, maar ik kom ook exemplaren tegen waar het erop lijkt dat het leer er beter uitziet. Je ziet ook aan de "kussens" op de foto dat bepaalde soorten prut zijn. Ik twijfel ook om zo'n zadel aan te schaffen, maar dan voor bij m'n barefoot.

Jltshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:04

Tja, ik ken niemand uit Nederland met een dergelijk zadel en ik kan hem ook nergens in het 'echt' bekijken. Als ik dan uit moet gaan van de (slechte) ervaring van een koper uit het buitenland en van de antwoorden die de fabrikant mij niet kon geven over zijn eigen product, dan zegt mijn gevoel al: "niet doen"

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:12

Ik heb destijds weleens iemand gesproken die er 1 te koop had. Ze had het zadel te koop omdat ze zelf niet goed overweg kon met het boomloze. De kwaliteit was volgens haar best oke, maar misschien verschilt dat per zadel.
Ben benieuwd wie hem al heeft aangeschaft :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:03

Mja , maar dat is het verhaal van iemand die hem zelf wegdoet , en dat is toch wat gekleurd....

Je moest eens weten hoe vaak ik een mailtje krijg van mensen die zo'n goedkoop boomloosje op Marktplaats gescoord hebben wat he-le-maal niks blijkt te zijn en waar ze tegen mij enorm negatief over zijn omdat ze niet snappen waarom het niet werkt en ze verwachten dat ik het voor ze op kan lossen.... en vervolgens zie ik dat zadeltje dat ze zelf absoluut niet meer op hun paard wilden leggen , wederom op MP staan maar dan met een redelijk enthousiast verhaal erbij :P

En als verkoop-excuus : ik / mijn paard konden er niet zo goed mee overweg , of wegens overcompleet , of....vul maar in.

Logisch ook , die mensen willen ook hun 200 euro terugzien zodat ze daarmee vast een beginnetje hebben voor een fatsoenlijk zadel...