gelpad of bontje voor OP het zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

F3nn3

gelpad of bontje voor OP het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 08:30

Nou mijn vraag is denk ik al duidelijk. Ik wil graag een bontje of een gelpad aanschaffen voor OP het zadel omdat ik na een km of 10 rijden (soms 20) enorme last van doorrijden krijg ;( Vandaar mijn vraag, wat is beter, een gelpad of een bontje..

bij bont lijkt het mij dat het na enige tijd vervangen moet worden, en als het een keer gaat regenen.. tja..
Gel lijkt me dan wat makkelijker, maar zit dat wel zo lekker? en het is een stuk prijziger..

Iemand die mij kan helpen hiermee?

Gr's Fenne

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:46

Bont blijft zacht en wordt niet zo heet. Gelpad moet je daarintegen niet even in de zon laten want je hebt dan de brandblaren op je kont staan. Bont moet je wel af en toe wassen (met speciaal wasmiddel) en na het rijden even een borstel overheen halen.

http://www.hipponet.be/N_frame.html?htt ... t_592.html deze bijv. mattes levert topkwaliteit.

F3nn3

Re: gelpad of bontje voor OP het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 08:51

ok dankjewel :) dat moet geen probleem zijn om het af en toe te wassen.. Wilde er dan ook een van Mattes halen.

Denise_84

Re: gelpad of bontje voor OP het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:54

Ik had hier pas ook een topic over geopend (Zadelpijn help!) en kreeg daar veel nuttige tips. Ik heb uiteindelijk zo'n speciale onderbroek met een gel-zitvlak gekocht en dit is echt ideaal! Dit absorbeert vocht ook goed, rijdt en zit heerlijk, kan makkelijk gewassen worden en staat niet lelijk. Ik vind een bontje of gelpad over je zadel vaak niet zo mooi persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:18

Bontjes blijven op het zadel nooit zo mooi als nadat je ze gekocht hebt. De vacht gaat na verloop van tijd toch wat samen plakken en dat krijg je ook met borstelen niet meer helemaal zacht. Daarnaast is het echt soppen als je per ongeluk in een flinke regenbui terecht komt. Let er ook goed op dat je een bontzitting met ruwe onderkant koopt. Anders loop je de kans dat het ondanks goede bevestiging toch ligt over je zadel gaat schuiven en jij dus mee schuift.

Bij gelpads heb je veel verschil in kwaliteit. Ik heb een alfagel gehad en die is vrij glad en ik kan me voorstellen dat die na het in de zon liggen heel erg heet wordt, zeker door de plastic achtige bovenzijde. Ik heb ook nog een action gel seatsaver liggen. Deze is dikker, heeft een fijnere gel en een ruwe bovenzijde waardoor het niet zo heet wordt en je ook niet gaat glijden.

Wegens aanschaf van een boomloos Freeform zadel is de action seatsaver overbodig geworden en voor een leuk prijsje te koop ;) . Is nog in zeer goede staat (reed voorheen liever met mijn barefoot dan met de wintec).