Goede kwaliteit springschoen maat S/XS

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Goede kwaliteit springschoen maat S/XS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 23:04

Welk merk springschoen, in een kleine maat (S of XS), is goed van kwaliteit, niet te duur en de pasvorm goed? Ik wil liever niet van die rubberen springschoenen, liefst neopreen met of zonder bontrand. Mijn paardje kan springenschoenen aan waarvan de hoogte kleiner is dan 8 cm. Maar aangezien niet bij ieder merk een maat S en S is en ze misschien wel een XS nodig heeft, wil ik graag jullie ervaringen met kleine maatjes en de kwaliteit ervan.

Mochten jullie een fijne springschoen in maat S of XS hebben liggen, kunnen jullie dan de hoogte opmeten? Dan weet ik een klein beetje welke merken gaan passen.

Wie kan mij advies geven/helpen?

Alvast bedankt!

Ashleytjuhh

Re: Goede kwaliteit springschoen maat S/XS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:14

Ik denk dat je dan wel op de rubberen komt die zijn overig ook goed

_sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:47

Mijn paardje heeft ook kleine hoeven en die had eerst ook van dat soort stoffen springschoenen in maat S. Maar die waren toch iets te groot waardoor ze na een tijdje gingen rafelen aan de onderkant.
Nu heb ik 'luxe' rubberen met klittenband en een bontrandje aan de bovenkant die zijn wel fijn.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:06

Ik heb Kieffer geprobeerd, neopreen met kunstlederen buitenkant. Maat S. Perfecte springschoen, goede kwaliteit en pasvorm. Maar, te hoog, 8,5 cm. Hier kun je geen rand afknippen, omdat je dan ook de stiknaad kapot knipt.

Daarna heb ik Kavalkade gekocht, geheel neopreen, maat S. Deze waren 9 cm, ik heb er een ruime cm afgehaald. Met geheel neopreen kan dat wel, gaat ook niet rafelen. Alleen is die springschoen vrij smal. Mijn pony heeft geen hoge, maar wel brede hoeven. Dus, weer op zoek naar andere :D.

Nu heb ik simpele rubberen gekocht, ook maat S, en die ook weer afgeknipt tot ongeveer 8 cm. Die zijn wijder van boven. Een XS zal gewoon niet dicht kunnen, en een S is eigenlijk net iets te lang voor mijn pony.

Pas dus op met XS, ze zijn dan ook meteen smaller aan de bovenkant.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 17:48

Bedankt voor jullie reacties!!

@ Divine: zijn het deze kieffer springschoenen? http://www.dekroo.com/shop/beenbescherm ... hoenen.htm

Wat voor rubberen springschoenen gebruiken jullie dan? Gewoon simpele of ook met zo'n no-turn bal? Hebben jullie ervaring met deze springschoen van Ooteman? http://ooteman.nl/product.asp?id=49107& ... n%20Rubber heb ze al een aantal keer gemaild of ze de hoogte van de s en xs kunnen opmeten, maar nogsteeds geen antwoord. Om daarvoor daar helemaal naartoe te rijden, vind ik een beetje onzin.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:23

Ja, zijn precies dezelfde springschoenen.

Ik heb gewoon de simpele zwart rubberen springschoenen (zoals op je 2e link), met klittenband sluiting. Hier kon ik het makkelijkste een randje afknippen.
Met een no-turn bal heb ik geen ervaring, maar mijn idee is dat die schoenen toch gaan wrikken, wat nog meer wrijving oplevert dan een springschoen die gaat draaien.