marylot hoofdstel en gevoeligheid?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

marylot hoofdstel en gevoeligheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 08:00

ik wil voor mijn fjordje graag een marylot hoofdstel bestellen
maar ik vraag me af hoe het precies zit met gevoelige paarden, je hoeft bij hem maar te kijken en hij heeft een schuurplek..
Ik heb zoiets nog nooit in mijn handen gehad, dus ik vraag me af hoe soepel het precies is en hoe irritatiegevoelig?

Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben (bij hun gevoelige paardje)?
En zijn jullie verder tevreden erover?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:19

Ik neem aan dat het hier om een biothane hoofdstel gaat? Ik heb er zelf een van Beta biothane, dit is erg fijn materiaal.
Het is wat zachter dan het gewone biothane en bevalt prima. :)

mirror666

Re: marylot hoofdstel en gevoeligheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 09:23

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:26

Mijn haflinger kreeg dus wel last van de marylot crosslink van beta biothane. Hij kreeg kale plekken. Volgens de verkoper was hij de enige waar ze het ooit van gehoord hadden, ook de fabrikant had er nooit van gehoord, maar het kan dus wel.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:28

Ja, zo een heb ik ook. En al die leuke kleurtjes zijn verschrikkelijk moeilijk om uit te kiezen. :D
Bel Goedhard anders eens? Ze hebben heel veel ervaring en kunnen je zeker ook helpen met je vraag. :)
Edit: een crosslink hoofdstel kan iets meer wrijving geven dan een gewoon (endurance) hoofdstel is mijn ervaring. Misschien dat daardoor de schuurplekken kwamen?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:31

Naaltje schreef:
http://www.goedhard.nl/N_frame.html?htt ... _home.html
het zou om dit hoofdstel gaan
Ik zie er zo niet staan of het biothane of beta biothane is

*duizeling* wat een keuzes := :P

beta is mat, de andere zijn glanzend. Ik heb zelf beta, die van mij is ook dubbelgenaaid, ipv enkel.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:37

ik heb ook een marylot hoofdstel op een extreem gevoelig paardje. Ik heb overal een bontje omheen gedaan tegen het schuren.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:04

was dat ook echt nodig ineke?
want ik zie het niet echt zitten hem helemaal met bont in te pakken.. dan liever een leren hoofdstel..

ik ga als ik er zeker uit ben en genoeg gespaard heb even bellen met goedhard, want ik heb nu geen idee hoe je kunt kiezen voor biothane of beta biothane :o

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:08

Die hoofdstellen zie je vooral in de Endurance, ik heb de paarse............. :o
Aangezien er nergens zoveel gezweet wordt, en zo lang achter elkaar gereden, kan het nooit voor veel paarden een probleem zijn. Die van mij heeft een superdun velletje en geen centje last.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 07:18

Ik vind het mooi soepel en glad materiaal. Mijn paardje heeft snel kale plekken achter z'n oren (nu ook omdat het halster overdag niet af mag), maar van het biothane krijgt hij niets.

De hoofdstellen die op de site staan zijn de modellen. Die kan je in elke soort en elke kleur biothane bestellen die je wil (of meerdere soorten/kleuren op één hoofdstel) Als je klikt op 'biothane kleuren' bovenaan de pagina zie je alle kleuren en materialen, daar staan ook nummers achter. Het nummer van de kleur en het materiaal dat je wil kan je invoeren bij het hoofdstel dat je wil bestellen.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 07:21

Ik heb een KWPN'er die snel last heeft van witte haren. Veel halsters schuren bij hem. Maar met het biothane hoofdstel nooit last gehad!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 07:23

ah, de kleurnummers hebben inderdaad andere beginletters :) dat is dan dus de keuze biothane/beta biothane? :)
en beta is mat, oke :D het gaat dagen :)

heel stom, maar omdat het kunsttof is fladdert bij mij nogsteeds de gedachte ''hard/stug/scherp'' door m'n hoofd.. geheel onterecht maar dat is de gedachte die het oproept :)

je ziet op de endurancefotos ook regelmatig bontjes eromheen, vandaar dat ik dacht, even vragen :)

De mijne heeft dus na 1 dag halster ook kale plekken staan (alleen bij 1 bepaald halster)

Hebben jullie overigens ook allemaal de teugels erbij? en dan met grip of zonder? :)

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:41

Ik heb de stuggere biothane (zwart, lijkt net leer, granite geloof ik). Wel gewone teugels, vind ik prettiger. Met grip vind ik ze erg dik (heb ze wel, gebruik ze nooit). De teugels uit hetzelfde zwarte leer vond ik te stug.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:38

bij mij is het bontje achter de oren in ineder geval echt nodig de andere vind ze erg prettig maar zijn niet echt nodig. Als ze die niet om heeft dan wil ze nog wel eens schudden met haar hoofd maar als ze die achter haar oren niet heeft dan is ze echt chagrijnig en heeft ze heel snel schuurplekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:54

ik heb ook een Marylot crosslink Noble heeft geen last van schuurplekjes er van. dit heeft hij wel van mijn leren hoofdstel.
Ik heb er wel (zwarte) leren teugels aan zitten maar dat komt omdat ik echt alleen met mijn leren teugels fijn kan rijden. het idee van plastic is hard en geeft wondjes had k eerst ook een beetje, maar het biothane is helemaal rond afgewerkt echt super netjes en nergends scherpestukjes :)

foto van mijn marylot met leren teugels
http://img23.imageshack.us/img23/8679/crosslink.jpg