extra gewicht?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zij

extra gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 11:35

o, ik moet echt eens stoppen met rare dingen tegenkomen op internet...

eerst dit: [HAR] balzak...

en nu t volgende...

http://www.goedhard.nl/N_frame.html?htt ... _home.html

Afbeelding
Podium gewichtsdek

Zadeldek met extra gewicht.

(en dan kun je kiezen welk extra gewicht je wilt. dit kan tot en met 10 kg!)

en dan heb je ook nog:
Afbeelding
kan tot 16 kg als extra gewicht...

waarom zou iemand extra gewicht in zijn zadeldekje willen hebben?

ik dacht altijd: hoe lichter het zadel, hoe lichter de ruiter, hoe minder belastend?

iemand die mij uit kan leggen wat het nut is? extra training? als oefening voor jonge paarden voordat er een persoon op komt?

Utixo

Re: extra gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:38

Volgens mij moet je voor de zwaardere endurance klassen een bepaalt gewicht hebben. Goedhart is ook een site met voornamelijk enduranceproducten.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 11:40

dus het is echt zo dat je als je als ruiter `te licht` bent je dan extra gewicht mee moet nemen om het eerlijk te maken dan?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:50

Ja, volgens mij is het zoiets wel. Je kunt moeilijk van een zwaardere ruiter verwachten dat ze wat kilo's afstaan. Misschien even kijken in het endurancesubforum?

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 12:05

is dat niet iets wat je zelf moet weten of je zwaarder of lichter bent? tuurlijk kan niet iedereen er iets aan doen, maar dat is het zelfde als elk paard dezelfde conditie geven. zodra ze buiten het verwachtte conditieniveau vallen mogen ze niet meer meedoen? :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:40

Een paard heeft echt wel een bepaalde conditie nodig voor hij mee kan doen in de hogere enduranceklasses ;)

O, en om je wat speurwerk te besparen: er zijn ook mensen die zware ballenboots aan de benen van hun paard hangen. Omdat ze er extra gewicht aan willen hebben ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:41

met de rensport moet je ook een bepaald gewicht hebben.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:43

Daarom, er wordt wat afgeklooid met gewichten (en mijn springschoenen zijn ook echt niet ter bescherming) Heb je wel eens een TWH (of ander Amerikaans gangenpaard) zien lopen met verzwaarde ijzers? Erg zielig.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:00

Ik denk ook wel dat het iets met Endurance is! te zien aan de site... maar waarom???:P uhhh....
kan het ook niet als iets voor het trainen dienen?? met meer en minder gewicht????:P I Don't KNOW!!:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:07

zij schreef:
dus het is echt zo dat je als je als ruiter `te licht` bent je dan extra gewicht mee moet nemen om het eerlijk te maken dan?

Dat klopt :) Als je CEI wedstrijden start, moet je een minimum gewicht van 75 kg hebben.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:09

O help dan heb ik straks echt een probleem. Ik weeg zelf net 50 kilo en mijn zadel weegt 3,5 kilo. Dan moet ik dus als ik in de zwaardere klasse wil gaan starten meer dan 20 kilo extra meedragen.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 14:29

dan heb ik je nu dus alvast geholpen met de site waar je dekjes etc kunt kopen ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:47

Een tijdje terug was er zelfs een topic van iemand die ook erg licht was en die inspiratie zocht waar ze haar lood kon laten, aangezien ze dat niet te veel op één plek (dekje, zadeltassen) wilde hebben maar verdeeld over het paard.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 07:39

Dit geldt alleen voor CEI's (internationale wedstrijden van de FEI) Nationale wedstrijden (bijvoorbeeld van de KNHS of een andere bond in het buitenland) hoeft dat niet.

Ik zit idd ook met dit 'probleem' Ik weeg zelf 55 kilo, met zadel en kleding kom ik op 65 en moet er dus nog 10 kilo lood bij voor een *** (140 t/m 160 km)

Voor * (80 t/m 119 km) is het 70 kilo en voor ** (120 t/m 139 km) is het aan de organisatie of het 70 of 75 is.

Die looddekjes zijn ook nog eens achterlijk duur. Ik ben blij dat ik met een Podium rij, daar heb je speciale zweetbladen voor met vakken om lood in te doen. Ik heb daar gewoon plakken bladlood in.

Het is om te voorkomen dat er straks alleen nog maar broodmagere jongens en meisjes rijden. In Europa is dat denk ik niet zo snel het geval, maar in landen als de UAE enzo speelt dat meer.