Exceemdeken of Vliegendeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Exceemdeken
2 (50%)
Vliegendeken
2 (50%)

Totaal aantal stemmen: 4

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 10:07

Beste lezers :+ ,
Mijn pony heeft erg last van vliegen, ik heb danwel een vliegendeken maar deze is zonder een hals een een buik.
Ik wil graag een betere aanschaffen maar ik twijfel tussen een vliegendeken of een exceemdeken.
Vliegendeken is wel luchtig maar de exceemdeken is dit niet warm voor hartje zomer?

De vliegendeken met afneembare hals.
Afbeelding

De exceemdeken
Afbeelding

Roos_s

Re: Exceemdeken of Vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:26

als je paard alleen last van vliegen heeft zou ik gewoon een vliegendeken doen.. is makkelijker op en af te doen.. Exceemdeken zou ik alleen opdoen als je paard ook daadwerkelijk last van excee heeft...

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:32

Ik ken mensen die liever een vliegendeken hebben en andere een eczeem deken. Dit zijn wel mensen met paarden met zomereczeem, het verschilt volgens mij gewoon met wat je eigen voorkeur is. wat ik zelf vind (nog nooit een vliegendeken voor mijn eczemer gebruikt) is dat bij vliegendeken de hals wat korter is. Hij is indd makkelijker aan te trekken maar als je paard gewend is om een eczeemdeken om te krijgen is dat eigenlijk ook geen probleem.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:42

Volgens mij zijn beide dekens eczeemdekens... ;) Beide hebben een afneembare hals overigens.

Eczeemdeken is niet warm in de zomer, er kan genoeg lucht doorheen en is gemaakt van hele dunne stof. Of je de witte of de donkere deken neemt is maar net wat jij fijn vindt, de donkere deken moet je over het hoofd van je pony aantrekken, dat kan bij sommige nog wel eens lastig zijn. Ik vind zelf de witte deken handiger.

Vliegendeken is vaak dunner, beetje meer dit idee: Afbeelding

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 14:52

Marieke_K schreef:
Volgens mij zijn beide dekens eczeemdekens... ;) Beide hebben een afneembare hals overigens.

Eczeemdeken is niet warm in de zomer, er kan genoeg lucht doorheen en is gemaakt van hele dunne stof. Of je de witte of de donkere deken neemt is maar net wat jij fijn vindt, de donkere deken moet je over het hoofd van je pony aantrekken, dat kan bij sommige nog wel eens lastig zijn. Ik vind zelf de witte deken handiger.

Vliegendeken is vaak dunner, beetje meer dit idee: http://www.paardentuig.be/afbeeldingen/ ... eken_1.jpg

De witte is een vliegendeken.
Ik ga voor de vliegendeken omdat zoals jullie zeggen makkelijker aan te trekken is
Laatst bijgewerkt door Judje op 22-06-09 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Afbeeldingen mogen niet worden gequoot, dus de img-tags verwijderd.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:56

Vliegendeken heeft voor mij geen buikflap en geen nekflap :) Harry's horse verkoopt de witte modellen ook als eczeemdeken met hoofdkap :) Maar doet er verder niet toe.

De witte deken is ook goedkoper dan de bruine, ook fijn :)

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 09:50

Marieke_K schreef:
Vliegendeken heeft voor mij geen buikflap en geen nekflap :) Harry's horse verkoopt de witte modellen ook als eczeemdeken met hoofdkap :) Maar doet er verder niet toe.

De witte deken is ook goedkoper dan de bruine, ook fijn :)
Er zijn veel vliegendekens met nek en buikflap ;)