Bananensingel klapt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

x_Layla_x

Bananensingel klapt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 22:23

Vorige week heb ik een bananensingel gekocht, met elastiek aan twee kanten.
Mijn paard heeft namelijk een lastige bouw, erg smalle schouders en bolle buik (vooral in de zomer :o ).
Hierdoor schuiven alle zadels naar voren. In eerste instantie gaf ik daarvan de zadelmaker natuurlijk de schuld, dat hij geen goed zadel verkocht had.
Tot drie keer toe mocht ik een nieuw zadel van hem inruilen. Ze bleven schuiven... Uiteindelijk zonk de moed me een beetje in de schoenen :( . Tijd voor een andere zadelmaker dus.

Die vertelde mij dat ik het naar voren schuif probleem wel altijd een beetje zal houden. Maar heb mijn zadel daar wel ingeruild voor één die minimaal schuift (maar wel iets over dr schouder). Dit zadel heeft zelfs een ingebouwde voorsingel.
Omdat hij dus nog steeds een beetje schuift en mij dat niet lekker lijkt lopen voor mijn paard, dacht ik dat een bananensingel misschien zou kunnen helpen.

Nu het probleem (sorry voor het lange verhaal ;) )

Ik ging vanavond mijn singel uitproberen. Maar iedere keer als mijn paard een stap zette, "klapte" hij.
Weet er niet het juiste woord voor, maar het was een beetje als een plastic fles die je indeukt, en die dan weer uitklapt.
Bij iedere stap, links .. rechts.. links.. rechts... Heel vreemd.
Ligt dit nou aan de vorm? Of aan het elastiek? Of combinatie van beiden?

(of heb ik gewoon weer een miskoop gedaan ;( )

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 00:13

Ik kan me er niks bij voorstellen. Mijn banaansingel heb ik van een bokker overgenomen, misschien dat ze een geluidje maken als ze nog nieuw zijn? Wat klapt er dan aan, wat hoor je? Paard z'n benen tegen de singel? De singelstoten? En is het wel de singel, hoor je het geluid ook met een andere singel bij dit zadel?

x_Layla_x

Re: Bananensingel klapt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 21:19

Nee ik kan het ook niet goed uitleggen. Het is alsof iets blijft hangen en dan ineens los schiet zeg maar. Ik denk dat het wel iets met dr benen ertegen te maken heeft, want je hoort het echt om en om links en rechts.
Met andere singels heb ik het niet. Dus het ligt echt aan de singel. Ik heb hem ook tweedehands. Maar voordat ik een andere haal wil ik wel graag weten waar het aan kan liggen, dat gekke geluid.
Helpt bij jou de singel tegen het naar voren schuiven?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:57

Ik zou echt niet weten wat het zou kunnen zijn... zou iemand er een filmpje van kunnen maken terwijl je rijdt?

Mijn singel helpt heel goed tegen schuiven :j :D

x_Layla_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 17:12

Nou ik ben bang dat het ook niet zo lekker voelt voor mn paard dus ik wil hem eigenlijk liever niet meer gebruiken.
Maar als jij er geen last van hebt, is het misschien de moeite een andere te proberen.
Welk merk is die van jou? En heeft hij elastiek?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:19

heb je hem wel goed om?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:21

Mijne heeft elastiek aan twee kanten, welk merk het is zou ik niet weten. De kant met de bochtjes zeg maar :P moet aan de voorkant, en de rechte kant aan de achterkant.

x_Layla_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 18:36

De bolle kant aan de voorkant, de holle kant naar de achterkant?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:59

nee andersom juist. bolle kant moet richting achterbenen holle kant naar de voorbenen

ik heb zelf deze:
Afbeelding