Mijn paard heeft namelijk een lastige bouw, erg smalle schouders en bolle buik (vooral in de zomer
).Hierdoor schuiven alle zadels naar voren. In eerste instantie gaf ik daarvan de zadelmaker natuurlijk de schuld, dat hij geen goed zadel verkocht had.
Tot drie keer toe mocht ik een nieuw zadel van hem inruilen. Ze bleven schuiven... Uiteindelijk zonk de moed me een beetje in de schoenen
. Tijd voor een andere zadelmaker dus. Die vertelde mij dat ik het naar voren schuif probleem wel altijd een beetje zal houden. Maar heb mijn zadel daar wel ingeruild voor één die minimaal schuift (maar wel iets over dr schouder). Dit zadel heeft zelfs een ingebouwde voorsingel.
Omdat hij dus nog steeds een beetje schuift en mij dat niet lekker lijkt lopen voor mijn paard, dacht ik dat een bananensingel misschien zou kunnen helpen.
Nu het probleem (sorry voor het lange verhaal
)Ik ging vanavond mijn singel uitproberen. Maar iedere keer als mijn paard een stap zette, "klapte" hij.
Weet er niet het juiste woord voor, maar het was een beetje als een plastic fles die je indeukt, en die dan weer uitklapt.
Bij iedere stap, links .. rechts.. links.. rechts... Heel vreemd.
Ligt dit nou aan de vorm? Of aan het elastiek? Of combinatie van beiden?
(of heb ik gewoon weer een miskoop gedaan
)
moet aan de voorkant, en de rechte kant aan de achterkant.