vraagje over zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

travler

vraagje over zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 12:09

Ik heb hier nog een oud zadel maar in goede staat. Ik ken er niet veel van want ik rij western maar kan iemand mij iets meer vertellen over dit zadel? Wat die pandur-s betekend en wat eventueel een vraagprijs kan zijn voor dit zadel want ik wil er graag vanaf. Er is niets stuk aan. Ik ben er al uit dat het zadel 18inch is. Het merk is kloster schönthal. Ik had al gevonden dat ze overgenomen waren door lemetex en dan courbette en heb hier een prijslijst van pandur special zadels maar is dat dan hetzelfde of niet? http://www.horsemall.com/courbette/pg35.html

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

aslo

Re: vraagje over zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:53

Dat is de Pandur van Sattlerei beim Kloster Schontall idd. Een VSS model.
Hele degelijke zadels, mn het leer. De boom is 29, dus smal. Zitmaat 2 dus idd wrs 18 inch. Wrs van 1985, dus best een oudje. Als de boom oké is, wat ik wel verwacht, is ie zo rond de 100,00 nog wel waard.

travler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 13:58

thx met de boom en het leder is helemaal niks mis maar dat die al zou oud zou zijn hihihi kan hoor maar das al bijna antiek lol

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:26

Ja idd, maar zegt voor dit merk niet zo veel hoor. Heb er zelf ooit 1 gehad, die was ook zeker 20 jaar en nog in top staat. Heb ik toen compleet verkocht voor 125,00.