boomloos zadel met bontje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

emma525

boomloos zadel met bontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 06:44

Hey,

Kan je een boomloos zadel met bontje combineren in plaat van een boomloos pad?

groetjes emma

Cookies

Re: boomloos zadel met bontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 06:59

Dat ligt eraan wat voor bontje. Ik heb zelf een bontje waar inlages inzitten. En dat bontje leg ik rechtstreeks op de rug en dan doe ik er een normaal dekje over. Werkt prima. Wel goed aansingelen, zo'n schaapje is een beetje glad.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 07:04

Cookies schreef:
Dat ligt eraan wat voor bontje. Ik heb zelf een bontje waar inlages inzitten. En dat bontje leg ik rechtstreeks op de rug en dan doe ik er een normaal dekje over. Werkt prima. Wel goed aansingelen, zo'n schaapje is een beetje glad.

oke, ik zou zelf eerst het dekje doen, maar ach. dus het kan wel. :)

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 07:05

Ik heb nu gewoon een pad met inlages, maar het lijkt mij ook wel handig zo'n bontje.... lees dus even mee!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 07:06

Ja dat heb ik ook geprobeerd, maar dat vond ik niet zo fijn. Het dekje trok dan strak op de schoft.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 07:09

Cookies schreef:
Ja dat heb ik ook geprobeerd, maar dat vond ik niet zo fijn. Het dekje trok dan strak op de schoft.

oke ja dat snap ik, moet dan even kijken wat het beste ligt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:44

Het bontje moet dan wel echt dikke, schokabsorberende inlages hebben, mét ruggengraatvrijheid. Een boomloos zadel heeft dan van zichzelf niet, dus daar heb je die speciale pad voor nodig. Een gewoon dekje moet je daar inderdaad nooit onder leggen, dan trekt het alsnog strak over de ruggengraat en schoft.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 21:36

MysticTinker schreef:
Het bontje moet dan wel echt dikke, schokabsorberende inlages hebben, mét ruggengraatvrijheid. Een boomloos zadel heeft dan van zichzelf niet, dus daar heb je die speciale pad voor nodig. Een gewoon dekje moet je daar inderdaad nooit onder leggen, dan trekt het alsnog strak over de ruggengraat en schoft.

gelukkig kreeg ik dat net door voor ik een gewone had gekocht, nu koop ik maar een dekje, de bontjes kan ik nergen vinden, of heeft iemand een site??

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:49

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:12

cookies: hoe heb je dan ooit die inlages in het dekje gekregen??

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:12

Toen het voorste bontje eraf was, bleek dat de voorkant gewoon open was. De ruimte was gewoon hol en ik kon daar mooi die inlages in proppen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:15

Het bontje moet wel onder het dekje anders ben je alsnog je hele boomloze idee kwijt. Eerst dekje, dan bontje heb je geen ruggegraatvrijheid meer en kan je paard alsnog niet lekker bewegen.
Eerst bontje dus, zonder bontrand anders werkt het alsnog niet, dan dekje. Of je kan ook je dekje slopen, door de ruggegraat er uit te knippen en dan het bontje er over te doen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:22

Ik heb het inderdaad ook zo. Maar ik vraag me altijd af waarom het met een boomlooszadel zo moet. Met een boomzadel ligt het dekje toch ook gewoon op de rug en komt daarboven pas de ruggegraatvrijheid dmv kussens.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:25

Ja maar de kussens geven zoveel meer ruggegraatvrijheid dan de pads met inlages! Is maar een paar centimeter verschil :P Daar past een gewoon dekje dus wel onder, maar een boomlooszadel werkt gewoon heel anders

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:26

En maakt het echt uit dat het dan 2 cm of 5 cm ruggegraatvrijheid heeft?? Ik denk het niet. Het nadeel van het dekje eerst is dat het strak trekt op de schoft. Maar dat heb je met boomzadels ook nog wel eens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:32

Dat is ook het stomme aan Engelse boomzadels...hebben ze op zich mooie kussens met een mooi vrij ruggengraat-kanaaltje , en dan gaan ze die ruimte volstoppen met straktrekkende dekjes enzo....lekker handig :P

Boomloos met een pad met inlages is veel praktischer en werkt veel beter.