[WN] Hoe gebruik ik een necksweat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mieperdepiep

Hoe gebruik ik een necksweat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 16:22

Via de zoekmachine vind ik niet helemaal wat ik graag wil weten, dus ik post het hier maar. Als iemand vind dat het ergens andres beter staat hoor ik het wel!

Voor mijn haflingers heb ik een necksweat aangeschaft om de hals af te kunnen zweten, nu vraag ik mij alleen een paar dingen af.
Hoe vaak moet ik hiermee trainen voordat je resultaat ziet?
Hoe lang blijft het resultaat?

Ik heb al wel begrepen dat een kwartier tot 20 min longeren voldoende moet zijn om het zweten op te wekken, en ik heb een sauna-halsdeel om erover te doen na het longeren. Hoelang moet ze daar dan mee blijven staan?

Ook hoor ik graag tips of trucjes om het resultaat te optimaliseren :D

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:34

Voor de stal waar ik vroeger voor reed die gebruikte ze vaker bij de merries voor de keuringen.
Dat werd dan een week of 8 2x per week gedaan aan de lounge.
Meestal zag je wel resultaat, het is vaak ook de schuld van teveel voeren waar dan op zo'n plekken vet ontwikkeld, dus hoelang je het blijft zien zal afhangen van je manier van trainen en voeren.
verder is dit iets wat haflingers wat meer hebben dus moet je ej afvragen in hoeverre je het wel weg wilt hebben ;)

Ik denk overigens dat je ej topic beter kunt laten verplaatsen naar harnachement, daar zul je denk ik meer reacties krijgen.

woldhoeve

Re: Hoe gebruik ik een necksweat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:25

Met het rijden omdoen, lekker gaan werken even nog om laten zitten en dan eraf halen. Denk erom in de winter niet direkt een hood eroverheen doen. Zo broei je de manen er namelijk af, zou zonde zijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:31

joh, dat zoiets bestaat! ik voel me echt blond!
het lijkt mij dat je idd je manier van trainen er voeren moet aanpassen ipv de kwaal bestrijden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:41

Had er ook nog nooit van gehoord! Misschien ook wat voor mensen met overgewicht :D

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:09

volgens mij heb je van die wielrenbroekjes, is hetzelfde materiaal.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 07:58

JHa wou net zeggen, ze zijn er ook voor mensen met overgewicht haha ;)

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 07:35

woldhoeve schreef:
Met het rijden omdoen, lekker gaan werken even nog om laten zitten en dan eraf halen. Denk erom in de winter niet direkt een hood eroverheen doen. Zo broei je de manen er namelijk af, zou zonde zijn.

Is dat soepel genoeg om mee te rijden? De mijne is best zwaar en dik volgens mij, kan me niet voorstellen dat ze daar lekker mee kan buigen enzo. Maar kan het altijd proberen, thanx!

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:06

Je moet hem natuurlijk niet in de krul rijden. Lekkere lage halshouding is het best te doen. Je moet hem niet aan te teugel gaan rijden, als je engels rijdt, dat is niet pretttig voor het beessie.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:59

woldhoeve schreef:
Je moet hem natuurlijk niet in de krul rijden. Lekkere lage halshouding is het best te doen. Je moet hem niet aan te teugel gaan rijden, als je engels rijdt, dat is niet pretttig voor het beessie.

Maar aangezien ze het hier vraagt lijkt het me niet logies dat ze engels zou rijden en denk ik dat we er wel van uit kunnen gaan dat ze western rijdt.

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:18

Ik zeg het maar even bij. Je weet maar nooit of de engelse ruiters hier ook mee lezen. ;) :D

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:19

oo zo bedoel je het.
Ik dacht dat je dacht dat zij een engelse ruiter is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:31

Mocht je nog niet het juiste antwoord hebben ;) :
Bij Arabieren wordt dit ook heel erg veel gedaan. Misschien dat je op hun forum nog wat antwoorden en tips kan krijgen.

funnycowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:06

Voor de halter shows train ik mijn paarden altijd met een necksweat. er zijn echter wel veel verschillende types met een andere werking. een full met een singel kun je natuurlijk niet gebruiken tijdens rijden. een necksweat voor de pole kun je langer laten zitten dan een full. daarnaast gebruik ik een wollen band na het zweten en het wassen om zo nog langer gebruik te hebben van de warmte.
\Hoop dat dit je een beetje op weg helpt
groetjes hilda