testzadel Barefoot London, pasvraagjes!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fielychi

testzadel Barefoot London, pasvraagjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 18:41

Hi allemaal,

na een hoop goede dingen gelezen en gehoord te hebben over boomloze zadels, besloten er eens 1 uit te proberen. :j
Heb een Barefoot London gekregen afgelopen zaterdag om een weekje uit te proberen, maar heb nog wel wat vragen. Ik kan hier via internet/bokt niet echt een antwoord op vinden, dus zodoende dit topic.

- het pad zit vrij strak op haar schoft als ik erop zit, dat is niet de bedoeling, toch? Dit is niet als ik er niet opzit.
Ga de matentabel van de Singlefooters-site morgen uitproberen.
- moeten de inlages per se in het pad? Want heb het idee dat zonder de inlages, het beter zou passen namelijk.
- hoe moeten de inlages er precies in? Er zit een uitgehold stukje in, maar hoe moeten ze er precies in..? :?

Alvast bedankt allemaal!
Groetjes, Nienk

biancavos

Re: testzadel Barefoot London, pasvraagjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:42

de inlages moeten er zeker in blijven zitten, die heb je nodig voor de ruggegraatvrijheid, alleen heb je denk ik dubbeldikke inlages, je zou er eventueel wel dunnere in kunnen doen, alleen is dit misschien wat lastig met een testzadel.
Ik denk dat je met de uitholling dat stukje ongeveer in het midden bedoeld, deze moet niet op de huis van je paard komen, de vlakke kant moet dus op de huid.
De uitsparing is bedoeld voor je bovenbeen, zodat je niet al te breed met je benen komt te zitten zeg maar.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 19:01

Oke, hartstikke bedankt voor je reactie! :j

Ik ga morgen die matentabel eens proberen bij d'r, misschien dat ik een smallere pommel nodig heb? Of i.c.m. dunnere inlages?
Maar het is het de bedoeling dat je als het ware een touw of stok door de 'boom' heen kan steken?
Ik vind overal alleen maar antwoorden in de richting dat een boomloos zadel vrijwel elk paard past. Maar ik vind een goed passend zadel wel erg belangrijk, dus ik zoek daarom wat extra informatie die ik zo snel verder niet kan vinden.
Hopelijk kunnen jullie me nog verder helpen! :)

pmarena

Re: testzadel Barefoot London, pasvraagjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 03:45

Hoi , van wie heb je het zadel ontvangen ? Kan die je niet wat meer info geven ? :)

Op zich hoeft een Barefootje niet zoveel ruimte te geven als een "normaal" zadel.

Met een halstertouw kun je goed testen of de schoft en ruggengraat vrij van druk liggen. Als je in de beugels staat moet je een halstertouw van voor naar achteren over de schoft en ruggengraat , onder het zadel uit kunnen trekken zonder dat het ergens blijft steken. Uiteraard niet je bevestigingshaak :P

Maar gewoon de dikte van een normaal touw dat is genoeg.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 12:16

Oke, bedankt voor je tip!
Heb je/jullie verder nog dingetjes waar ik op moet letten of in de gaten moet houden?

Ik heb het testzadel van Singlefooters, heb al mijn vragen ook daar gesteld, alleen is de communicatie-afdeling niet zo denderend.... :\
Laat ik het maar zo formuleren...