Welk zadel ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Welk zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 20:09

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw zadel. Ik wil het eigenlijk op maat laten maken. Ik heb als budget ongeveer 3000 euro. Mijn paard heeft de volgende bijzonderheden:
Korte rechte rug
Rondgeribt
Groot schouderblad
Relatief lage schoft
Ontzettend drukgevoelig (dus absoluut geen harde kussens of uitstekende naden) ook een heel zwaar zadel vindt ze niet prettig.

Voor mijzelf zoek ik de volgende dingen in het zadel:
Absoluut geen gedwongen zit, zo min mogelijk wrong en al helemaal geen diepe zit.
Vrij korte zweetbladen voor optimaal contact met het paard.

Ik rijd op het moment met een ghost boomloos zadel voornamelijk ook omdat ze net drachtig is en dus vrij veel van vorm zal veranderen het komende jaar. Het plan is om als ze volgend jaar goed op gewicht weer is om dan het zadel aan te laten meten. Maar ik ben me ondertussen al wel aan het oriënteren.

Welke merken komen voor mijn eisen in aanmerking ? En aan welke prijzen moet ik bij dat merk ongeveer denken ?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:12

Een wow :j
Super aanpasbaar, verkrijgbaar in allerlei verschillende wrongen, kussens, zittingen etc.

InekeH87

Re: Welk zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 20:13

Wat ik begreep van de WOW was dat mensen het een erg breed zadel vonden. Is er van de wow ook een versie die is geschikt voor endurance ? Daarvoor ga ik hem vrij veel gebruiken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:15

Het klinkt alsof je een wow beschrijft! :D

Het is aan alle kanten pas te maken voor praktisch alle soorten en maten paarden. De kussen zijn met flair systeem, lucht dus.

Je kunt kiezen wat voor zitting je wilt van extra diep tot vlak. Zelf heb ik de versie met verwisselbare wrong, die kun je als je wilt ook zonder wrong rijden. In het geheel dus geen gedwongen zit.

Voor meer info zie http://www.zadelmakerijboer.nl. :)

Ik heb er zelf eentje ben er echt heel blij mee. :j

Nieuwprijs is 2450,00 (met beugels en riemen geloof ik).

Oh, ik zie dat een enthousiaste wow gebruiker me voor is! :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:16

InekeH87 schreef:
Wat ik begreep van de WOW was dat mensen het een erg breed zadel vonden. Is er van de wow ook een versie die is geschikt voor endurance ? Daarvoor ga ik hem vrij veel gebruiken.

Ik vind hem niet breed. Eerder reed ik Kieffer, die vond ik breder.

Er is een endurance versie beschikbaar volgens mij?

EDIT:

Jep, rood is een keuze.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 15-06-09 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 20:19

ja ik zag de endurance versie op de site. Ik ben nu een heel verwende boomloosrijder dan heb je echt het gevoel alsof er tussen jou en je paard niets anders is dan een klein kussen. In het begin is dat een beetje instabiel maar nu blijf ik zelfs met de heftigste bewegingen prima zitten. Je beenspieren gaan de functie van de wrongen overnemen, ik heb nu "mooie" bulten op mijn bovenbenen waar normaal de wrongen zouden hebben gezeten.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:21

Het fijne van een wow is dat door de bouw van een Wow (leuk dat rijmt :D ) je heel veel gevoel door krijgt. :j

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 20:26

wat zijn de kosten om een Wow tussendoor weer opnieuw aan te laten passen. Stel dat ik er 1 aan laat meten volgend jaar en na een half jaar is ze behoorlijk in bespiering veranderd. Wat zijn dan de kosten om hem opnieuw op maat te laten maken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:27