Welke Kieffer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bellisimo

Welke Kieffer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 18:58

Momenteel rijd ik nog met een vzh zadel, maar langzaam maar zeker wil ik toch graag over naar een dressuurzadel. Omdat mijn paard een erg moeilijke rug heeft ga ik liever niet teveel 'rommelen' met diverse merken. Van Kieffer weet ik dat het super valt op haar rug. Welke Kieffer zouden jullie aanraden? De Kieffer Wien is mij afgeraden omdat deze je echt in positie dwingt.

Maiska

Re: Welke Kieffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:22

Ik heb een tijdje op de kieffer garmisch gereden, heerlijk zadel!
Maar die dwingt je wel redelijk in een positie, is ook vzh dacht ik, kniewrongen en kuitwrongen zitten erop. Verder weet ik niets van dressuurzadels kieffer af. Ik heb een kn symphonie waar ik zeer tevreden over ben en heerlijk zit en ligt.

Misschien kun je zadelmakers keertje vragen of bellen? Die hebben vast wel een idee. Of je instructeur ff vragen?

Bellisimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 20:31

Ik ga zaterdag langs Divoza zodat ik een beetje kan kijken wat voor mij lekker zit. Van de KN Symphonie heb ik gehoord dat het leer wat sneller slijt, weet niet of dit klopt?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 06:15

ik heb een Kieffer Inzell,zit echt geweldig(voor mij dan :p )
en past ook nog eens uitstekend op mijn pony.

heeft niet een mega diepe zit,maar het geeft wel steun.
wel flinke wrongen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:51

Als je paardje zo'n moeilijke rug heeft, zou ik er maar niet zo van uit gaan dat een ander model van Kieffer dito goed past.
Zelf ik ik er dan zeker een goede zadelmaker/passer bij halen om e.e.a. te controleren.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:02

Een zadel is net als schoenen passen. Elk paard is anders. Je kan eens zoeken op de site van MFSC.nl? Dan kun je zien of er bij jou in de buurt een goede onafhankelijke zadelpasser zit. Die kan jou voor een bedragje van ongeveer 65 euro aan huis heel precies vertellen wat voor zadel je het beste kan aanschaffen op je paard.

Ik heb zelf ook jaren met een goed passende Kieffer Bamberg gereden. Een VZH. En nu heb ik een erg goed passende Stubben Maestoso. Een heel fijn zadel! Ik heb ook met KN zadels gereden. Ook fijne zadels. Maar het is altijd nog leidend wat op jouw paard past idd.

Ik heb het geluk dat ik wat zadels kon lenen van mede-pensionklanten. Zo had ik in een mum van tijd ontdekt welk zadel het beste op mijn paard past.

Ik heb zelf heel goede ervaringen met Bianca (Kaatsheuvel) en Callista(Friesland) van Trekkingsaddles.com. Allebei gecertificeerd en allebei denken ze heel erg in het belang van het paard. Ze komen het hele land door aan huis.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:39

Bellisimo schreef:
Momenteel rijd ik nog met een vzh zadel, maar langzaam maar zeker wil ik toch graag over naar een dressuurzadel. Omdat mijn paard een erg moeilijke rug heeft ga ik liever niet teveel 'rommelen' met diverse merken. Van Kieffer weet ik dat het super valt op haar rug. Welke Kieffer zouden jullie aanraden? De Kieffer Wien is mij afgeraden omdat deze je echt in positie dwingt.

Hoe bedoel je in positie dwingen?? Ik heb zelf een Kieffer Wien en vind het echt een TOP zadel!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:37

De Wien heeft juist GEEN dwingende zit. Tis een zadel, zonder veel wrong en geen diepe zit. Ik heb de Wien de Luxe en vond het een super zadel waar niet in werd gedwongen.

Ik zou echter wel een zadelmaker erbij halen, tis niet zo dat als je een kieffer hebt welke past, ze dan ook allemaal goed passen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:45

In mijn geval was stubben de eerste keuze, omdat mijn man daar liefhebber van is. Het paste ook nog eens het beste op mijn paard. Maar van Kieffer zijn heel veel soorten pasvorm.

Maar ik blijf toch bij mijn visie dat je het beste een expert even naar je paard kunt laten kijken om vast te stellen wat er het beste op je paard past. En dat is niet om de Kieffers te degraderen hoor. Ik denk ik het belang van je paardje en uiteindelijk ook jouw rijplezier.

Bellisimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 00:32

Ik was geloof ik niet zo goed wakker, ik bedoelde ook juist dat je daar weinig grip in hebt *oops*. Ik ga volgende week kijken voor een Kieffer Lech Profi. Deze heeft een vriendin van me ook en deze paste we op Urania. Natuurlijk is het niet gezegd dat deze Kieffer Lech profi ook past, maar die kans is natuurlijk best groot. Zelf vind ik hem ook zalig rijden dus hopelijk heb ik binnenkort mijn Kieffer :D

uniong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:04

ga naar een goede zadelmaker die kan je het beste advies geven

Bellisimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:24

Als ik het zadel heb laat ik er ook gelijk een proffesional naar kijken :)

karlinos2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:25

de wien is erg fijn!

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:26

Ik heb een Kieffer Wien Deluxe en een Kieffer Garmisch, allebei zeer fijne zadels.

De Wien heeft idd een zeer vrije zit, maar toch zit ik er als een huis op :+