Lusjes voor gedeeld kopstuk

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

Lusjes voor gedeeld kopstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 09:28

Ik heb een tijdje terug ontzettend leuk (halster)hoofdstel gekocht. Hij valt echter ruim, dus ik moet de bakstukken vrij hoog aan het kopstuk gespen. Met als gevolg dat de frontriem wel erg hoog komt te liggen. Probleem is dat ik de frontriem er bij mijn hoofdstel niet zomaar af kan halen, omdat de keelriem niet aan het kopstuk vast zit (vergelijk http://www.depaerdeshop.nl/images/802_057_018_gd.jpg).

Nu heb ik wel eens (ijslandse?) hoofdstellen gezien zonder frontriem, waar lusjes worden gebruikt in plaats van een frontriem om het hoofdstel bij elkaar te houden. Die lijken dus op de lusjes van een frontriem voor een gedeeld kopstuk (vergelijk http://www.wedstrijdruiter.nl/data/177_ ... 0!0!F!.jpg)

Kan iemand mij vertellen of deze 'dingen' een naam hebben, en waar ik ze eventueel zou kunnen krijgen? :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:39

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 10:34

Dat weet ik, maar daar dienen de lusjes om bakstukken en neusriem bij elkaar te houden, dezelfde functie dus. ;)

Schoenmaker is wel een goed idee. :j

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:14

Geen flauw idee of het een naam heeft, heb het ook nog nooit gezien
Maar een schoenmaker zou dat zo voor je moeten kunnen maken ja :j
En anders naar een goede ruitersportwinkel, die doen het vast ook maar dat zal wel duurder zijn ;)

Of een elastiekje omheen doen ;)

Konstantine

Re: Lusjes voor gedeeld kopstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:19

Elastiekje kan ook ja.
Ik denk trouwens dat je die dingen wel kunt bestellen bij een goed merk, maar dat gaat je 10 keer meer kosten dat even naar de schoenmaker met bijv. een oude teugel die je niet meer gebruikt, om daar even van die stukjes van te maken.