Mijn baasje weet het niet meer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Mijn baasje weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 09:07

Even onze frustraties eruit gooien..... :(

Mijn baasje en ik zijn al een poos opzoek naar een goed passend zadel voor mij :P .
Er zijn verschillende zadelmakers langs geweest en ik heb er al heel wat op mijn rug gehad :D
Ik vond het allemaal wel best, maar mijn baasje is o zo onzeker erover.
Ik snap dat ook wel, want ze wil het beste voor mij 8-)

Maar wat ik van mijn baasje niet begrijp is dat ze zo moeilijk doet.
Ik heb onderandere een KN, kiefer, stubben, daaleman enz op gehad en ze lagen opzich goed. De daaleman gaat zowieso niet door (gelukkig maar) want die vond mijn baasje niet zo fijn aan haar billetjes ;)

De rest van de zadels liep ik erg fijn onder en ach voor een fries heb ik toch echt niet zo'n moeilijke rug :+
Ik vond ze allen erg prettig, maar nu moet ik proberen mijn baas over te halen.
Ze zit erg te twijfelen, tja want uiterlijk van een zadel speelt natuurlijk ook mee. Wat ik zelf onder vonden heb is dat de KN goed op mijn ruggie lag en dat mijn baasje daar ook erg goed op reed. Maar tja dan staat ze te kijken en toch weer te twijfelen.... }> Tis natuurlijk ook niet weinig geld wat ze uitgeeft en we willen er natuurlijk ook erg lang plezier van hebben.

Wie o wie kan mijn frustratie wegnemen door veel ervaring op te schrijven over hoe de zadels er naar langere tijd uit blijven zien en hoe fijn ze zitten. :7
Misschien helpt het mijn baasje om dan toch een juiste keuze te maken.

Overigens rijdt ze nu met een stubben siegfried springzadel wat natuurlijk ook fijn rijdt, maar tis niet de bedoeling dat ik nu de springsport in ga :+ en ik merk dat het dressuren er niet beter op wordt.
Help mij en mijn baasje (sorrie voor het oneindig lange verhaal).

Wilke89

Re: Mijn baasje weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:11

Je moet toch echt zelf kiezen. Zijn allemaal heel goede zedels die je op noemt. Die gaan allemaal jaren mee.
Kijk gewoon wat lekkerste zit en wat je dan ook nog mooi vind.
Succes

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:17

Het zijn allemaal goede merken die je noemt. Zelf heb ik nu vier jaar een KN dressuurzadel en heb hem zelf toendertijd nieuw gekocht. Het zadel houdt zich goed, is natuurlijk wel afhankelijk hoe je ermee omgaat he *D. Zelf heb ik hem nog niet hoeven laten opvullen. Dit jaar is er wel een zadelmaker wezen kijken voor de zekerheid. Dus kortom dit zadel bevalt mij super goed. krijg van anderen wel te horen dat zij mijn zadel erg hard vinden, maar zelf heb ik hier geen last van hoor ;)

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:20

Kn blijft wel lang mooi, maar het is ook maar hoe zuinig je erop bent en hoe je het onderhoudt. Op een van onze friezen ligt een friso zadel, dat zijn ook prettige zadels.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:41

Ik heb zelf een jc vries diamant, zit ook erg fijn. Met goed bijhouden ziet dat er nog erg goed uit (het is ook nog niet zo oud), mijn vorige jc was ook nog steeds erg goed. Denk wel dat je moet kiezen voor wat het beste op de rug ligt en het lekkerst zit daarmee rekening houdend dat het zadel nog ietsje inzakt als het nieuw is en dat jouw 'zit' ook nog een beetje gevormd wordt, en niet zozeer wat het mooist eruit blijft zien, daar heb je zadelzeep voor :+ hihi

Succes!!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:04

Ik zweer zelf altijd bij Stubben Maestoso o.a.. Ze zitten gezwelig. Zij mega degelijk, blijven erg mooi en ook als je hem een x-tje verkopen wilt blijft een Stubben altijd geld waard.
Maar het is toch echt een keuze die je zelf moet maken inderdaad ;) .

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:16

waarom kijk je niet voor een fryso?

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:21

zeg maar tegen je baasje dat mijn merano, gemiddelde zit, 18 inch...er nu na twee jaar er prima uitziet.. ik rijd er meerdere paarden mee..>3. omdat ik het geld niet heb om er drie te kopen maar rijd dan wel met gelpad..> maar dat is om aan te geven dat dit zadel op veel verschillende paarden> natuurlijk wel allemaal zelfde inch-maat.. goed passend is te krijgen als je even doorrijd.. het licht zowie overal goed op !.. het is niet zo heel duur, en de kniekussens niet hard en heel goed opgevuld,, maar het zit wel fijn..

Nookie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:55

Leonieke schreef:
Ik zweer zelf altijd bij Stubben Maestoso o.a.. Ze zitten gezwelig. Zij mega degelijk, blijven erg mooi en ook als je hem een x-tje verkopen wilt blijft een Stubben altijd geld waard.
Maar het is toch echt een keuze die je zelf moet maken inderdaad ;) .

Die heb ik ook! Ik reed eerst met een kieffer maar die was eigenlijk van een ander paard. Dus er moest een ander zadel komen. De eerste keer dat ik erop zat liep ze ontzettend ontspannen, ze ging echt haar rug goed gebruiken, het is even wennen die flexibele boom maar ook voor het springen komt er een stubben!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:05

X_Linz_X schreef:
zeg maar tegen je baasje dat mijn merano, gemiddelde zit, 18 inch...er nu na twee jaar er prima uitziet.. ik rijd er meerdere paarden mee..>3. omdat ik het geld niet heb om er drie te kopen maar rijd dan wel met gelpad..> maar dat is om aan te geven dat dit zadel op veel verschillende paarden> natuurlijk wel allemaal zelfde inch-maat.. goed passend is te krijgen als je even doorrijd.. het licht zowie overal goed op !.. het is niet zo heel duur, en de kniekussens niet hard en heel goed opgevuld,, maar het zit wel fijn..

Lijkt me heel sterk dat 1 zadel overal goed op ligt.
Vind het ook wel heel vreemd dat je zegt dat je wel even moet doorrijden, een zadel hoort gelijk goed te liggen.
En een gelpad is ook niet bepaald goed voor de rug.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 07:25

X_Linz_X schreef:

Hoi Allemaal,
Mijn baasje heeft niet het geld om een nieuw zadel te kopen, maar wil graag wel een 2e hands A merk zadel. Zo'n merano ding heb ik op mijn rug gehad. Maar dat was toch niet zo goed voor mij.
Ik liep niet ontspannen en kreeg er veel stress door en mijn baasje werd op d'r fluit :o gedrukt, wat natuurlijk ook niet zo bevordelijk was.
;)

Bedankt voor jullie reacties, mijn baasje gaat ook eens die stubben proberen 8-)

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 07:36

Ik heb een kn allegro (2 jaar oud), zit erg fijn & ziet er mooi uit ondanks dat ik het miss 1x in de 3 maanden schoonmaak etc.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:28

Je moet idd zelf kiezen vind ik :j
Fijn dat je al goed liggende hebt gevonden in ieder geval!
Ik heb een tweedehands kn symphonie, heerlijk zadel, gebruik em van tijd tot tijd veel en vorige eigenaar heeft er ook een jaar veel mee gereden. Ziet er prachtig uit, gewoon goed bijhouden!

Als je eenmaal een zadel hebt gekozen merk je pas in gebruik of het een fijn zadel is voor jou en je paard of dat je een verkeerde keus hebt gemaakt. Waarschijnlijk weet je neit beter meer als je er eenmaal een maand op hebt gereden ;) Gewoon niet zoveel twijfelen en kijken wat voor je paard en jou het best is! Succes met de keus ! :D

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:50

Het is voor een fries ?

Is een Fryso zadel dan niet wat, ze moeten op vele paarden passen, en ze zitten goed.

Iemand bij ons op stal, had ook vele zadel gehad, maar niks lag goed behalve de Fryso. (paard heeft een beetje een friezen rug)

bumbaluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:18

Ik zou eens gaan kijken naar een Fryso. :)